تعداد بازدید :1029
آکادمی معماری کودکان و نوجوانان

دویست و چهاردهمین گفتمان هنر و معماری
مطالعات و پژوهش های انجام شده در مورد کودکان، نشان می دهد که آموزش
معماری در سالهای اولیه زندگی کودک، می تواند نقش به سزایی در رشد و
شکوفایی استعدادهای وی ایفا نماید. زمانی که مغز او آماده یادگیری است
و پتانسیل زیادی برای درک از محیط های معماری دارد.
در سنین پایین یک فرصت برای شکل دادن به محیط و خلاقیت کودکان وجود
دارد. به عنوان مثال: شخص رفتار مسئولانه تری با محیط زیست خود دارد.
او می تواند جهان را به روش های مختلف درک نموده و آگاهانه تر از محیط
پیرامون خود استفاده نماید. کودکان با بازی و خلق آثار هنری و صنایع
دستی، در طول فرآیند آموزش، احساس لذت می کنند. مشارکت کودکان، اصل
اساسی در آموزش و پرورش خلاق است. آنان به صورت یک طرفه از معلم آموزش
نمی بینند بلکه این آموزش به صورت مشارکت و کار گروهی است. این امر
توانایی، خلاقیت و نو آوری در آینده را در هر( شرایطی) به ارمغان
خواهد آورد.
اهداف کلی برنامه آموزشی معماری کودک و نوجوان عبارتند از
:
- آگاهی برای حس کردن فضاهای خصوصی و عمومی، خارجی و داخلی که کودکان در آنجا زندگی و حرکت خواهند کرد.
- آگاهی از قوانین، حقوق و مسئولیت های لازم برای ساخت محیط اطراف
- قدردانی از میراث معماری و معماری معاصر
- آگاهی از اقلیم هر منطقه و چگونگی ارتباط ساختمان ها با فرهنگ هر جامعه
- فراگیری و تجزیه و تحلیل جهت کشف و ایده پردازی برای روند توسعه و پیشرفت سالم تر محیط زیست
- توانایی فعالیت گروهی برای شناخت مشکلات و یافتن راه حل های خلاقانه تر
- فرصت آزمایش و پیداکردن تجربه با تکنیکهای کاربردی فرم و مواد
- توانایی تمرین برای تمرکز، تخیل، ایده پردازی، انتقاد و قضاوت
- کشف اینکه معماری یک کار فکری و خلاقانه است و مطابق با فرهنگ،میراث طبیعت، سیاست و غیره ... عمل می کند.
در دویست و چهاردهمین گفتمان هنر و معماری که به معرفی آکادمی
معماری کودکان و نوجوانان می پردازد، خانم ها رویا رنجبری و شیوا
مهنام و آقایان سید کاظم سید مراد، مجید طهرانیان، کارلین عیشو
نژادیان و محمدمهدی محمودی سخن می گویند و خانم پرستو غیاثوند دبیر
پنل گفتگو می باشند.
زمان: چهارشنبه 27 مرداد ماه 1395 از ساعت 16 الی
18
مکان: موزه هنرهای آئینی امام علی (ع) خیابان
ولیعصر (عج) - بالاتر از ظفر - بلوار اسفندیار - شماره 35