تاریخ آخرین ویرایش : چهار شنبه،12-9-1399
تعداد بازدید :27

رنگ‏ها خاطره‎انگیزند

رنگ‎ها خاطره‎انگیزند. در روزهای دربی، خیلی از خرده‎فروشان با طراحی و ارائه پرچم و کلاه و تی‎شرت و محصولات رنگی دیگر، از جنگ قرمز و آبی، نان درمی‎آورند. در روزهای پیش از انتخابات، طرفداران هر کاندیدا با رنگ منسوب به نامزدموردنظرشان به مصاف همدیگر می‏روند.
عشاق در انتخاب رنگ گل و هدیه برای معشوقشان دقت می‏کنند. مجریان تلویزیون برای بینندگان برنامه خود روزهای آبی و شب‎های پرتقالی آرزو می‎کنند.
صاحبان فست‎فودی‎ها برای افزایش اشتهای مشتریانشان از رنگ نارنجی در فضای رستوران بهره می‎برند و دیوارهای بیمارستان‏ها برای آرامش بخشیدن به بیماران به رنگ‎های سبز و آبی درمی‎آید.
هر رنگ، موجی از عطر و طعم باخود می‏آورد و معنا و ویژگی خاصی دارد. کاربران در فضای مجازی به بخشی از این معناها و ویژگی‎ها
اشاره کرده‎اند.
«مصباح» نوشته: «قبلا با دیدن جدول قرمز رنگ بورس خیلی حرص می‏خوردم و اعصابم خرد می‏شد ولی چندوقت است که نسبت به این قضیه بی‏تفاوت شده‎ام. فکر کنم دیگر در مقابل وضعیت اقتصاد و افزایش لحظه‎ای قیمت‏ها و کاهش ارزش پول ملی سِر شده‎ام، شما چطور؟»
«موژان» نوشته: «در فرهنگ آسیای شرق، به‎خصوص در ژاپن و چین، رنگ آبی و سبز را تقریبا یک رنگ می‎دانند، در واقع می‎گویند رنگ سبز سایه‎ای از رنگ آبی است.»
«محمد کلهر» از درگذشت «محمد مِلِحی» ملقب به سلطان رنگ‌ها، نقاش مشهور مراکشی ساکن آمریکا خبر داده که در ??سالگی براثر کرونا درگذشته است.
بعضی‎ها نگاه شوخ‎طبعانه‎تری به موضوع داشته‎اند. «مبین» نوشته: «مادرم با شعار «اگر [جنس] لباس خوب باشد رنگ نمی‏گیرد» تا حالا دوجین از لباس‏های سفید من را به صورتی تبدیل کرده!»
«علیرضا» هم درد مشترکی دارد: «جا دارد روز صافکار را به مادران سرزمینمان تبریک بگوییم که هرچه لباس رنگی بهشان می‎دهیم را بی‎رنگ درمی‎آورند!»
«همسفر جاده‎ها» گفته: «به بعضی‏ها باید تافت زد تا لااقل در طول روز رنگ به‏رنگ نشوند، سرعتشان از آفتاب‎پرست هم بیشتر است!»

 

برگرفته از روزنامه اطلاعات



نظرات:

برای ارسال نظر جدید ابتدا باید وارد سایت شوید