اخبار و مقالات مربوط به خوبچهر کشاورزی

مسئولیت ما در فضای مجازیمسئولیت ما در فضای مجازی

سخن ماه آذر - بد جوری فکرم را به خودش مشغول کرده. همین گروه‌های تلگرامی را می‌گویم. البته من فقط یک کاربر ساده هستم، و می‌دانم نوشتار من نمی‌تواند شکل کارشناسانه به خود بگیرد، ولی وقتی روحم صدمه می‌بیند، احساس وظیفه می‌کنم که برای جلوگیری از نابودی دانائی‌های خوش‌آیندی که افراد این گروه‌ها می‌توانند به وجود بیاورند، پاسخی باشم به بد گفتاری و رفتار‌هائی که حتی گاهی زیبائی شناسانه‌اند، ولی در اصل ملال ‌آور. ظاهرا در علم حقوق، این کار مرا دفاع مشروع نام نهاده‌اند.

 
موزه و میراث فرهنگیموزه و میراث فرهنگی

این روزهای پر از امواج پر سرعت اطلاعاتی، چه دشوار کرده، روزگار گذرانیدن ِ کم سرعت ِ با تفکر را. چرا که بیش از آن که خود تفکر کنیم و آگاهانه به نتیجه ای ولو ابتدائی برسیم، با یک دکمه درست مثل ابزار جادوگری می توانیم اطلاعات بگیریم، چه آگاهی بیاورد و چه بی اثر باشد.

 
ماه فروردین از سالی کرانمند شده به گردش های کیهانیماه فروردین از سالی کرانمند شده به گردش های کیهانی

خوبچهر کشاورزی : در نوشتاری که نام نویسنده اش در طول زمان گم شده و گفته اند که این دست نوشته در هند نگهداری می شود و به دستنویسmu29 نامور شده، آمده: "به روز اول فروردین اهورا مزدا زردشت را فرمود، که مردمان ِکیهان را، واج کن که در این روز، واج ِ وَنَند گیرد. و نیز فرماید: چهار ستاره بسیار بزرگ آفریدم، با آن چهار ستاره، شانزده هزار ستاره است".

 
 نیمروز در سایه امروز - سفری به سرزمین سیستان نیمروز در سایه امروز - سفری به سرزمین سیستان

خوبچهر کشاورزی : زابل، نامی اساطیری که وقتی بر زبان جاری می شود، برای آدمی خیال پرداز چون من، چه پهنه ای از تاریخ، داستان ها، معانی، شکوه وبزرگی، علوم و... و جغرافیای ویژه را می گشاید. جنوب شرقی ایران. پس وقتی صحبت از سفر به این جغرافیا از جانب دوستان شد، با سَر ِارادت به پای آن رفتم.

 
مردم دانا و قانونگذاران فیلسوف.   راهی ممکن برای نجات زمینمردم دانا و قانونگذاران فیلسوف. راهی ممکن برای نجات زمین

خوبچهر کشاورزی : "ابوریحان بیرونی" می گوید: "مخلوق های خارج از معنا و نادر را نباید از موارد خطا و اشتباه در طبیعت دانست، چنان که برخی بدان معتقدند. بلکه این اتفاق بر اثر خروج و انحراف ماده از حد اعتدال در مقدار است".

 
تخت جمشید موزه‌ای به وسعت تاریختخت جمشید موزه‌ای به وسعت تاریخ

درک صحیح از باور ذهنی که باعث خلق یک اثر باستانی شده است به شناخت بهتر و درک هویت تاریخی کشور کمک می‌کند.

 
آئین شهروندیآئین شهروندی

خوبچهر کشاورزی : در تعریف خلقت، آنچه که تجربه نشان داده، انسان قادرست برخلاف سایر جانداران مسکون بر زمین که فقط نیازمندی های ازلی برایشان تعریف شده، برای خود نیازهای جدید تعریف کند وآنچنان به آنها دل ببندد که آن را مانند یک احتیاج بین مرگ و زندگی،خود را پای بند آنها کند وبرای رسیدن به آن هم تلاش فراوان بکند و شکل یک آدم مسئولیت پذیر را در قبال آن به خود بگیرد و جانفشانی کند.

 
سوررئالیزم ِکابوس  (شهر ایمن)سوررئالیزم ِکابوس (شهر ایمن)

خوبچهر کشاورزی : بعد از نزدیک دو هفته باخودم قرار گذاشتم کارهای دیگرم را کنار بگذارم و فقط قلم را روی کاغذ بگذارم و بنویسم. باشتاب هم این کار را کردم. باید با نگرانی هایم کنار می آمدم تا بتوانم بنویسم.زندگی سبز که یک تجلی و یک حق است در چشم بهم زدنی سیاه و دیگر گون می شودو هیچ پناهی نیست...

 
تخت جمشید موزه‌ای به وسعت تاریختخت جمشید موزه‌ای به وسعت تاریخ

درک صحیح از باور ذهنی که باعث خلق یک اثر باستانی شده است به شناخت بهتر و درک هویت تاریخی کشور کمک می‌کند.
خوبچهر کشاورزی پژوهشگر و عضو انجمن مفاخر معماری ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تخت جمشید یا پارسه که شهری است باستانی از کشوری با قدمت تاریخی فرهنگی طولانی، سالیان متمادی پایتخت تشریفاتی پادشاهان ایرانی در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده است، تخت جمشید ناشی از تراوش ذهنی و نتیجه یک جهان‌بینی است، در واقع قسمت اعظم ساخت تخت جمشید بر اساس باور دینی آن دوره شکل گرفته است.

 
شهر کالبد است یا سازمان اجتماعی؟شهر کالبد است یا سازمان اجتماعی؟

شهر یک لغت پهلوی shahr و اوستائی آن (خشتره) xshathra از ریشه xshi به معنی شاهی کردن، فرمان راندن، توانستن و یارستن است. در برهان قاطع آمده: "شماره بسیار ازخانه ها و عمارات و خیابان ها و کوچه ها که در ناحیه ای محدود قرار دارند."
کالبد در زبان پهلویkalpadh به معنی (شکل، صورت) است. این لغت در فرهنگ معین به هفت معنی آمده.