وی ضمن اشاره به اهداف جایکا از انجام این مطالعات خاطرنشان کرد: «وجود آثار ثبت جهانی، برندهای مطرح و پتانسیل‌هایگردشگری باید منجر به ایجاد تحول اقتصادی در معیشت مردم شود که مطالعات جایکا در این راستا انجام می‌گیرد و برای این منظور با توجه به شاخص‌های موجود از میان شهرهای اهواز، شیراز، اصفهان، یزد و تبریز در دو کریدور تمدن باستانی و جادهابریشم، تبریز انتخاب نهایی این آژانس است.» به گفته این مقام مسوول، ظرفیت بالای رویداد بین‌المللی «تبریز ۲۰۱۸» یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های تصمیم جایکا بوده است.

کارشناس ارشد میراث فرهنگی و گردشگری جایکا نیز ضمن تبریک به‌خاطر انتخاب شهر تبریز به‌عنوان مرکز مطالعاتی این آژانس، ظرفیت‌ها و زیرساخت‎های بالای گردشگری در سطح استان از جمله وجود روستاهای هدف گردشگری مانند روستای صخره‌ای کندوان، تنوع ظرفیت‌های اکورتویسمی و نیز دارا بودن پتانسیل در حوزه گردشگری سلامت و وجود برندهای مطرح همچون فرشتبریز را از جمله عوامل موثر در این انتخاب عنوان کرد. آکیرا اوهارا با تاکید بر مشارکت جامعه محلی و انجمن‌های مردم نهاد در اجرایی کردن برنامه‌های گردشگری گفت: «وجود پروازهای مستقیم از تبریز به مقاصد بین‌المللی از جمله اروپا، قفقاز، روسیه وترکیه و همچنین اتصال تبریز به شبکه زمینی و ریلی بین‌المللی ویژگی دیگری است که در این مطالعات به آن استناد خواهد شد.» تیم حاضر از سوی آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن در حضور دو روزه خود در تبریز از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهر تبریز و استان از جمله روستای تاریخی کندوان و نیز شهر تاریخی مراغه بازدید کردند.