اخبار و مقالات مربوط به هم اندیشی

ضرورت تحول در آموزش معماریضرورت تحول در آموزش معماری

دانش جهانی به مفهوم حل مسائل لاینحل و سخت و یکپارچۀ جهان است، بنابراین در نمونۀ تغییر و تحولات امروزی، تمامی سنگینی های مواد، از بین رفته به نظر می رسد.

 
نشست هم اندیشی استادیوم فرح آباد تهراننشست هم اندیشی استادیوم فرح آباد تهران

این کار را در سال 1346 شروع کردم و در سال 1352 به پایان رساندم. در آن زمان حتی کامپیوتر نبود. پیشرفته ترین وسیلة تهیة نقشه میزهای چوبی نقشه کشی با تکنیکراف بود . حدود 30 سال بعد کامپیوترهای خیلی ابتدایی که فقط قادر به محاسبات سادة دو بعدی بدوند، به بازار آمد.

 
برنامه‌ بهمن 1395برنامه‌ بهمن 1395

چهارشنبه 95/11/6: استادیوم فرح آباد تهران (تختی)
ساعت 4 تا 6 بعد از ظهر
چهارشنبه 95/11/13: روش های پیشرفته معماری خاک (یزد – استان سال 1395)
ساعت 4 تا 6 بعد از ظهر
چهارشنبه 95/11/20: ضرورت تحول در آموزش معماری کشور – نشست پنجم
ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر
چهارشنبه 95/11/27: میراث جهانیِ باغ ایرانی
ساعت 3:30 تا 6 بعد از ظهر

 
نشست هم اندیشی کنشگران در کاهش آسیب های اجتماعینشست هم اندیشی کنشگران در کاهش آسیب های اجتماعی

آسیب های اجتماعی به عنوان اعمالی که هنجارهای جامعه را مورد تعرض قرار می دهند و نظام اجتماعی را تهدید می کنند، در هر جامعه ای حائز اهمیت جدی هستند.

 
ضرورت تحول در آموزش معماری کشور نشست چهارم مهارت ها و توانمندی هاضرورت تحول در آموزش معماری کشور نشست چهارم مهارت ها و توانمندی ها

مدارس، تنها جائی برای تربیت افراد مورد نیاز جامعه نیستند، بلکه مکانی برای آموزش شخصیت علمی و سیاسی افراد برای کار در معماری و برنامه ریزی هستند.

 
دویست و سی و یکمین گفتمان هنر و معماری  ناشناخته های تهران مجموعه مستنددویست و سی و یکمین گفتمان هنر و معماری ناشناخته های تهران مجموعه مستند

هویت شهر، چهارچوبی است که در قالب آن، شهر شناخته می شود، این چهارچوب در ذهن استفاده کننده ها و در ذهن افرادی که شهر را از دور می شناسند، باید یک تعریف ویژه پیدا کند.

 
ضرورت تحول در آموزش معماری کشور نشست سوم کیفیت آموزش طراحی به معمارانضرورت تحول در آموزش معماری کشور نشست سوم کیفیت آموزش طراحی به معماران

چه چیز تحصیلات معماری را چنین ویژه کرده است؟ "پیچیدگی، عدم قطعیت، یگانگی و کشمکش" همه این ها باید فراگرفته و فهمیده شوند و با مطالبی از علوم ارائه شده ای (که خود به طور پایدار در حال توسعه هستند) ترکیب شوند.