يادگيري ماندگار و ابزارآموزشي
حالا كه آموزش مجازي تلنگري بر نظام آموزشي ما زده، بهتر است از آن استقبال كنيم و با تمركز بر مزيتهاي اين آموزش مكمل كه فعلا كرونا آن را جايگزين آموزش حضوري كرده است، كاري كنيم كه براي تحول در نظام آموزشي كشورمان ماندگار شود. بيترديد آموزش مجازي مثل خيلي از چيزها و كارها در فضاي مجازي معايب و محاسني دارد كه متاسفانه در فرهنگ آميخته با توهم توطئه ما بيشتر نيمه خالي ليوان ديده ميشود و اين منفيبيني باعث ميشود كه از خير نيمه پر آن هم بگذريم. آموزش مجازي چون والدين و معلمان را خسته كرده است، نيمه پر ليوان آن خيلي ديده نميشود شايد بهتر است براي ديدن نيمه پر سراغ خود دانشآموزان رفت و البته كارشناسان حوزه آموزش نيز خيلي مردم را به مزيتهاي آموزش مجازي توجه ميدهند كه اميد است اين توجه دادنها موثر واقع شود. اما نكتهاي كه در اين نوشته ميخواهم به آن اشاره كنم، نيمه خالي يا پر ليوان آموزش مجازي نيست، بلكه توجه دادن به يكي از ضلعهاي مثلث آموزش است كه در آموزش مجازي مورد غفلت قرار گرفته است و موجب شده تا فرآيند آموزشي آسيب ديده و يادگيري سطحي و گذرا شود و معلمان و والدين نگران افت تحصيلي شوند.
محمد داوري
وب سایت انجمن مفاخر معماری ایران - نسخه مناسب چاپ
Main-URL : http://ammi.ir/اخبار-و-مقالات/اخبار-معماری-و-شهرسازی/يادگيري-ماندگار-و-ابزارآموزشي/
Short-URL : http://ammi.ir/Go/62506