معماری دهه ۱۳۴۰ در ایران
در متن بسیاری از طراحیهای دهههای ۳۰ و۴۰ دانشکده هنرهای زیبا تفکری خاص وجود داشت. بهطور کلی سه گروه عمده را میتوان تشخیص داد: گروه اول آثاری هستند که با احجام و اشکال ساده هندسی، در قالب مکعب، کار شدهاند گروه دوم آثاری هستند که احجام و فرمهای آنها کاملا آزادند و قید راستگوشه بودن ندارند؛ گروه سوم آثاری هستند…
برچسب و دسته بندی های مرتبط به این مقاله:
دستههای اصلی: مقالات معماری و شهرسازی
برچسب تقسیم بندی موضوعی: بررسی تاریخی|تاریخ شفاهی|تاریخ معاصر|جاذبه های معماری|معماری ایرانی|معماری معاصر|میراث فرهنگی
برچسب اعضای مرتبط: علی اکبر صارمی