لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره کتاب مولفان استان سمنان، صبح امروز با حضور بیش از ۱۵۰ نویسنده در تالار آفتاب سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، استاندار سمنان در آئین آغاز به کار این جشنواره گفت: سال ۸۶ از سوی انجمن مفاخر معماری ایران به نام سال معرفی استان سمنان به ایرانیان و جهانیان نامگذاری شده و در این سال باید با برگزاری همایش ها و جشنواره های مختلف، سمنان را به مردم کشور بیشتر معرفی کرد.

حمید حاجی عبدالوهاب با اشاره به توانمندی های مناسب استان سمنان در مقوله فرهنگ و هنر، از همه دست اندرکاران این حوزه ها خواست برای شناسایی، معرفی و به کارگیری این ظرفیت ها تلاش کنند.

وی نقش مولفان و نویسندگان را در پیشبرد اهداف شند برنامه چهارم بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: دست اندرکاران حوزه فرهنگ باید بکوشند تا این استان در کشور الگوی مناسبی برای توسعه پایدار باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این مراسم با تاکید بر این که ظرفیت های فرهنگی و هنری کویر در اروپا فرورفته است، گفت: تا کنون برای معرفی توانمندی های این استان، فعالیت مناسبی انجام نشده است.

علی مرادی افزود: بخشی از ظرفیت های استان سمنان در آثار نویسندگان بومی تجلی می یابد، اما باید برای معرفی این استان برنامه ریزی شود.

به گفته وی، حوزه فرهنگ بسیاری از دستگاه هایاجرایی را تحت تاثیر قرار می دهد و نباید تجلیل از فعالان این عرصه را مختص به یک دستگاه دانست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزاری نخستین جشنواره مولفان کویر ایران، جشن کتاب سال سمنان و نخستین نمایشگاه مولفان و ناشران استان های کویری ایران را از مهم ترین برنامه های این اداره کل در سال جاری اعلام کرد

مرادی از فعالیت ۱۶ ناشر و ۳۰ چاپخانه در استان سمنان خبر داد و گفت: پارسال ۵۰ عنوان کتاب در استان سمنان چاپ شد که این استان از نظر تعداد عنوان کتاب های منتشر شده، دارای رتبه سیزدهم کشور است

وی شمارگان این کتاب ها را ۱۵۰ هزار نسخه اعلام کرد و ادامه داد: در استان سمنان، ۴۰ باب کتابخانه عمومی با بیش از ۵۰۰ هزار جلد کتاب فعالیت دارند.

۹۰ مولف استان سمنان از داخل این استان و شهرهای تهران، قم، خراسان و یزد، ۲۰۰ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره کتاب مولفان استان سمنان ارسال کرده اند که این آثار توسط ۲۰ داور بومی ارزیابی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس-اردیبهشت ۱۳۸۶

تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی