لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران، در حاشیه اجلاس وزرای خاورمیانه و اقیانوسیه اقدام به برگزاری نمایشگاه تخصصی نقش صنایع‌دستی در معماری ایرانی و معماری نوین کرد.

مسئول امور نمایشگاه‌های معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان تهران در گفتگو با میراث آریا(chtn) بابیان این مطلب گفت: این نمایشگاه با حضور ۳۰ صنعتگر برگزیده و شاخص استان تهران برگزار شد.

مژگان ژاله خاکی با اشاره به اینکه صنعتگران در ۳۰ غرفه به ارایه آثار خود پرداختند، افزود: در این نمایشگاه رشته‌هایی از صنایع‌دستی که به نوعی مربوط به معماری مسکن بود، مورد توجه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در تعدادی از غرفه‌ها به ارایه آثاری که به معماری بیرونی ساختمان مربوط می شد پرداخته بودند،‌ افزود: رشته‌های شیشه، سفال، آهنگری هنری، ‌کاشی، آیینه کاری از جمله آثار ارایه شده در این غرفه‌ها بود.

مسوول امور نمایشگاه‌های معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان تهران ادامه داد: همچنین نگارگری، تذهیب، تراش سنگ، پیکره از سنگ، گلیم و فرش نیز برای تزیینات و نمای داخلی ساختمان معرفی شدند.

ژاله خاکی خاطر نشان کرد: حضور صنایع دستی ایران در این نمایشگاه به نوعی بیانگر غنای میراث هنری بود که مورد توجه وزراء مسکن و شهرسازی خاورمیانه، اقیانوسیه و سایر شرکت کنندگان قرار گرفت.