لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

دومین دوسالانه جایزه کتاب معماری و شهرسازی دکتر منوچهر مزینی، در ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ همزمان با روز جهانی کتاب (۲۴ آوریل) در تهران برگزار می شود. این جایزه به همت موسسه مطالعاتی فرزان و انجمن مفاخر معماری ایران از سال ۱۳۸۸ بنیان نهاده شده است و به کتاب های تالیف و ترجمه شده در حوزه معماری و شهرسازی و علوم وابسته تعلق دارد. هدف آن، بهره وری و بهره یابی از دانش بزرگان و صاحب نظران و نیز بالا بردن سطح کیفی تالیف و ترجمه کتب معماری و شهرسازی و گسترش مخاطبان این نوع آثار در فرهنگ کشور و نیز تشویق و ترغیب محققان، معماران و شهرسازان جوان به پژوهش همگام با ارتقای حرفه است.
در دومین دوره این جایزه ۱۶۲ عنوان کتاب به دبیرخانه جایزه واصل گردید که در ۱۸ گرایش یا محور مورد ارزیابی قرار گرفت.
گرایش آثار در مرحله نخست مشتمل بر ۱۴۰ عنوان ترجمه و تالیف در زمینه نوسازی و مرمت، محیط زیست، طراحی منظر، تاریخ معماری و شهرسازی، روستاشناسی و روستا پژوهی، سازه و تکنولژی ساخت، علوم و آموزش کاربردی، ایرانشناسی، شهرشناسی، برنامه ریزی معماری، گرافیک شهری، طراحی معماری و معماری داخلی بوده است.
هیئت داوران از میان آثار راه یافته به مرحله نهایی، چهار اثر را حائز دریافت تندیس زرین و سیمین اعلام نمود و ۳۲ عنوان به ترتیب لوح برتر، لوح افتخار و لوح ویژه دریافت می دارند. همچنین در این مراسم از ۷ ناشر برگزیده در بخش عمومی و خصوصی که بیشترین فعالیت را در زمینه چاپ کتب معماری و شهرسازی طی سالهای ۱۳۹۱-۱۳۸۹ داشته اند به عنوان ناشر برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد و تعدادی از آثار هم لوح سپاس دریافت خواهند داشت.

زمان:چهارشنبه ۴  اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ از ساعت ۱۷ الی ۲۰
مکان:باغ موزه قصر-خیابان دکتر شریعتی-چهارراه مطهری-خیابان مطهری شرقی