لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

یاد «هادی میرمیران» معمار بزرگ ایرانی، با برپایی مراسم ویژه ای در کنار نشر نخستین دانشنامه الکترونیک معماری کشور گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برپایی این مراسم که شامگاه روز یکشنبه از سوی بنیاد معماری میرمیران، انجمن مفاخر معماری ایران و مهندسان مشاور نقش جهان پارس برگزار شد، امیر فرجامی معاون شهرسازی وزارت مسکن پیام «محمد سعیدی کیا» وزیر مسکن و شهرسازی در پاسداشت مقام سیدهادی میرمیران را قرائت کرد.

در پیام وزیر مسکن آمده است: شادروان سیدهادی میرمیران از جمله معماران و شهرسازان موثر در تاریخ معاصر این کشور است.

«پشتکار و حضور داوطلبانه ایشان در پیگیری مسائل معماری و شهرسازی معاصر، شناسایی ارزش ها و ویژگی های معماری و شهرسازی دینی، تعامل ارزشمند با جامعه حرفه یی و مدیریت های مرتبط با حرفه، از ایشان شخصیت برجسته ای ساخت که مورد وثوق دست اندرکاران امر معماری و شهرسازی بود.»

سعیدی کیا در پیام خود تصریح کرد: اگرچه امروز جای ایشان در این جمع خالی است، لکن خاطرات، تجربیات و آموزه های گران قیمت او همواره، همراه مسئولین، متخصصین و علاقه مندان خواهد بود.

گزارش ایرنا حاکی است که معرفی طرح دانشنامه الکترونیکی معماری و شهرسازی ایران نیز در خانه هنرمندان با حضور جمعی از مهندسین و معماران و تنی چند از علاقمندان به هنر معماری برگزار شد.

«سید محمد بهشتی» سرپرست تدوین و نشر دانشنامه، در مراسم معرفی دانشنامه الکترونیک معماری گفت: با توجه به حجم مطالب این دانشنامه که معادل یک دانشنامه ۳۰ جلدی است. تصمیم بر آن شد که این دانشنامه را به شکل الکترونیک منتشر کنیم تا امکان تکمیل و افزودن مطالب جدید فراهم باشد.

مجری نگارش و نشر این دانشنامه فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی است و وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری متولیان این طرح هستند.

منبع : روزنامه دنیای اقتصاد – اردیبهشت ۱۳۸۶

تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی