لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سمنان از نامگذاری سال ۸۶ به عنوان سال معرفی این استان در حوزه‌های مختلف خبر داد و برنامه‌های این سازمان را تشریح کرد.
عباس کاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار داشت: کمیته‌های هشتگانه با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف دولتی در استان تشکیل شده تا طرح‌ها و برنامه‌های تمامی حوزه‌های فعالیتی استان اعم از صنایع و معادن، میراث فرهنگی و گردشگری، امور فرهنگی و هنری، حوزه‌های اجتماعی و خدمات شهری و … را طراحی و ارائه کنند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان به عنوان دبیر اجرایی این طرح در استان معرفی شده است.
به گفته کاشیان، پس از جمع‌آوری طرح و پروژه‌های ارائه شده دستگاه‌های دولتی و جمع‌بندی نهایی، طرح‌های اجرایی به دستگاه‌های اجرایی مربوط محول می‌شود.
وی در خصوص برنامه‌ سازمان در اجرای طرح معرفی این استان نیز یادآور شد: معرفی و اطلاع‌رسانی درخصوص کلیه‌ ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی استان و هم‌چنین صنایع دستی از طرق مختلف و شیوه‌های کارآمد، مهم‌ترین دستورالعمل ما برای حضور در طرح معرفی استان سمنان است.
به گفته کاشیان، ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی درباره توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان سمنان با تاکید بر
قرار گرفتن این استان در مسیر جاده‌ ابریشم قرار دارد از جمله مهمترین اقدامات خواهد بود.
وی اظهار داشت: در استان سمنان ۲۶ کاروانسرا در مسیر جاده ابریشم در کنار قلعه‌های اسماعیلیه، بافت‌های قدیمی در شهر سمنان، تپه میرک، تپه حصار، شهر موجن، آب‌انبارهای متعدد و آب گرم‌های طبی، غار دربند و زیستکده‌ خار توران با حیات وحش فوق‌العاده ظرفیت ویژهایی را فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران-اردیبهشت ۱۳۸۶

تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی