لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته بزرگداشت روز معماری و رئیس دانشکده هنر و معماری آزاد مشهد گفت: معماری معاصر بر خلاف معماری گذشته، فاقد عناصر هویتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خسرو افضلیان چهارشنبه، همزمان  با زادروز شیخ بهایی و روز معماری اظهار داشت: معماری گذشته دارای معنا، معنویت و زیبایی بوده است و جنبه های اقلیمی، جغرافیایی، انسانی، فرهنگی و … را در خود داشته است.

وی ریشه سرگشتگی هنرمند معاصر را در همین گسیختگی فرهنگی هنر مدرن دانست و افزود: در معماری آشفتگی، بی هویتی، ضعف عمومی بنیه طراحی و … از شاخص های این بحران است.

افضلیان با اشاره به ضعف های آموزش در بخش معماری تصریح کرد: امروز باید برای تربیت معماران خلاق و نواندیش تلاش کرد، تا آنان فردای خوبی را برای زندگی فرزندان ما طراحی کنند.

وی اظهار داشت: جستجو پیرامون هویت معماری امروز به ساخت و سازهای رنگارنگ بدل شده و سیمای شهر از ساختمان های بی محتوا پر شده است.

استاد دانشگاه های هنر کشور نیز در این همایش گفت: شیخ بهایی، نشان داد که می توان با گنجینه گران بهای عشق در قالب معماری، منطق، ادبیات و … آثاری جاوید آفرید.

محمد ناوندیان اظهار داشت: شیخ بهایی، همانند دیگر هنرمندان که ارتباطات معنادار هستی را یافته اند، در تمام عمر کوشید نشان دهد معماری بین دانش های مختلف دیداری نیست.

منبع: خبرگزاری فارس-اردیبهشت ۱۳۸۶

تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی