لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

رییس هیات مدیره‌ی انجمن مفاخر معماری ایران با اشاره به ۱۰ اردیبهشت‌ماه و روز ملی خلیج فارس، گفت: ثبت بزرگ‌ترین حادثه‌ی تاریخی چهارصد سال اخیر در یک روز بدون انجام هیچ کار کارشناسی معینی به اعتبار ایران ضربه می‌زند.

علیرضا قهاری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ایران‌شناسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ادامه داد: کار درباره‌ی خلیج فارس، حتا از یادمان و برگزاری این‌گونه مراسم‌ها گذشته است و باید به همه ثابت شود که این آب‌ها، خلیج همیشه فارس هستند و در اطراف این خلیج همیشه فارس به‌جز اقوام عرب که بخش کوچکی را تشکیل می‌دهند، اقوام مختلف دیگری مانند بلوچ و کرد نیز همیشه بوده‌اند.

وی با اشاره به کم‌کاری ایران در این زمینه افزود: هیچ کار جهانی هنوز در این زمینه انجام نشده است؛ قضیه‌ی خلیج فارس باید برای همه‌ی مردم باز شود که همه بدانند، خلیج فارس یک تاریخ و هویت است و نباید از آن صرف نظر کرد.

او با اشاره به نامیدن امسال به نام سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، تاکید کرد: انجام این کار، یک نمونه از اتحاد ملی است و باید نمودهای این اتحاد شناخته شوند و شناخت کافی درباره‌ی خلیج فارس به همه‌ی مردم داده شود.

رییس هیات مدیره‌ی انجمن مفاخر معماری ایران اظهار داشت: این انجمن به مناسبت روز ملی خلیج فارس، فراخوانی عمومی برای همه‌ی ارگان‌ها و اصناف در سراسر کشور برای معرفی خلیج همیشه فارس داده است.

قهاری برگزاری بزرگداشت روز ملی خلیج فارس را به‌عنوان نمود اتحاد ملی و نامگذاری یکی از مراکز یا آثار مهم را به نام خلیج فارس، دو پیشنهاد انجمن مفاخر معماری ایران برای معرفی هرچه بهتر خلیج فارس عنوان کرد.

وی افزود: با برگزاری جشن و سرور در ۱۰ اردیبهشت‌ماه و روز ملی خلیج فارس علاوه بر شناساندن این روز به‌عنوان یک روز مهم برای اتحاد ملی به همه‌ی مردم ایران، بار دیگر اقتدارمان به جهانیان ثابت می‌شود.

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی-اردیبهشت ۱۳۸۶

تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی