لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

برنامه های گرامیداشت روز «معمار» در سال ۸۹ در حالی نزدیک می شود که پیشنهاد سوم اردیبهشت ماه به این نام در تقویم رسمی کشور – همزمان با سالروز شیخ بهایی- هنوز علی رغم مصوبه شورای فرهنگ عمومی به تصویب نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسیده است.

علیرضا قهاری رییس هیات مدیره انجمن مفاخر معماری با اعلام برنامه های روز معمار در هفته ی پایانی فروردین ماه گفت: از آن جا که سوم اردیبهشت ماه مصادف با روز جمعه و تعطیلی رسمی است، لذا تصمیم گرفتم بزرگداشت روز «معمار» را کمی زودتر آغاز کنیم.

او ادامه داد: گالری های «میرمیران» و «نامی» خانه هنرمندان ایران از ۲۸ فروردین تا اول اردیبهشت ماه در کنار نمایش آثار منتخب مسابقه معماری میرمیران سال های گذشته، میزبان نمایشگاه عکس، کتاب و مجلات معماری نیز هستند و در ادامه آن در چهارشنبه شب -مصادف با اول اردیبهشت ماه- نیز مراسم اختتامیه چهارمین مسابقه معماری میرمیران با عنوان «آب در معماری» با معرفی برگزیدگان برپا می شود.

قهاری اضافه کرد: در حال مذاکره با فرهنگستان هنر هستیم تا در هفته های آینده نیز مراسم مشابهی با همکاری این نهاد در حوزه معماری برگزار کنیم. در شهرستان ها نیز دانشکده های معماری برنامه های متعددی دارند که به مرور اعلام خواهیم کرد

او هم چنین از برنامه های برگزاری مجمع عمومی گروه اسناد ملی خبر داد و افزود: امیدواریم امسال این مجموعه به ثبت رسمی برسد و در کنار آن قرار است نمایشگاه عکس های آرشیوی و از معماری ۵۰-۶۰ سال گذشته به بعد را برپا کنیم.

منبع: خبرگزاری آفتاب-فروردین ۱۳۸۹

تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی