لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

رضا نیکپور دبیر دیده بان یادگارهای طبیعی و فرهنگی در گفتگو با باشگاه خبرنگارگان عنوان کرد:امیدواریم تغییر و تحولاتی که در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال انجام است در جهت مثبت و ارتقای برنامه های حوزه میراث فرهنگی باشد.

وی افزود:رفع کاستی های موجود، بهبود وضعیت و استفاده از تیم مجرب و کارآمد مهمترین خواسته و نیاز این حوزه است.

وی تصریح کرد:امیدواریم که رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی از تجربه و سوابق کاری افراد با تجربه استفاده و علاوه بر شناخت کلی و کلان به امور خرد و نواقص نیز توجه کند.

دبیر دیده بان یادگاری های طبیعی و فرهنگی در خصوص ارتباط نهادهای دولتی و غیر دولتی گفت:امیدواریم همکاری نهادهای دولتی و غیر دولتی با تغییر و تحول روبرو باشد و همکاری های گسترده تری انجام گیرد.

وی افزود:نهادهای دولتی و غیر دولتی در رقابت با یکدیگر نیستند بلکه اهداف همسو و مشترک دارند.
نیکپور اظهارداشت:نهادهای مردمی مشکلات حوزه میراث فرهنگی را با اطلاعات و از طریق مردم دریافت می کنند و گروه های کارشناسان برای حل مشکلات حوزه میراث فرهنگی اقدامات و فعالیت های خود را انجام می دهند.

دبیر دیده بان یادگارهای طبیعی و فرهنگی عنوان کرد:ارتقای برنامه های سازمان میراث فرهنگی و حل مشکلات موجود در این حوزه نیازمند فعالیت و همکاری مشترک سازمان های مردم نهاد و دولتی با یکدیگر است.
وی افزود:ارتباط میان سازمان های دولتی و غیر دولتی باید صمیمانه تر شود و هر دو گروه ظرفیت خود را جهت پذیرش نقدهای سازنده بالا ببرند تا شاهد تغییر و تحولات اساسی در این حوزه باشیم.

باشگاه خبرنگاران