لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ
tehran
بیست و پنجمین سلسله برنامه پاتوق سبز و اولین نشست “تهران، شهر سبز، شهر خانه باغ ها” .

همزمان با هفته منابع طبیعی؛ بیست و پنجمین سلسله برنامه پاتوق سبز و اولین نشست “تهران، شهر سبز، شهر خانه باغ ها” برگزار می شود.

به گزارش کمیته پیگیری خانه های تاریخی تهران، این نشست توسط کمیته پیگیری خانه های تاریخی تهران و جمعیت حامیان زمین و با مشارکت ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران، انجمن مفاخر معماری ایران، موسسه منظر پایدار، موسسه مطالعات جهان باغ ایرانیان و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران برگزار خواهد شد.

بررسی سیر تاریخی خانه باغ های تهران از ابتدا تا کنون، بررسی معماری، ظرفیت های گردشگری و همچنین تاثیرات این مکان ها بر آلودگی هوای شهر تهران و ارائه راه کارها برای حفظ خانه باغ های تهران، از جمله مهم ترین اهداف این نشست می باشد.

در این نشست احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران و نماینده سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران به ایراد سخنانی مرتبط با این موع خواهند پرداخت و سپس در ادامه صاحب نظران به ارائه مقالات مرتبط به این موضوع می پردازند و در ادامه اعضا پنل نشست که متشکل از معماران و فعالان زیست محیطی و گردشگری خواهند بود، نظرات خود در رابطه با مقالات فوق الذکر و خانه باغ های تهران را ارائه خواهند کرد.

گفتنی این نشست یکشنبه ۲۰ اسفند ماه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل تالار گفتگوهای محیط زیست شهری (پاتوق سبز) واقع در خیابان ولی عصر، خیابان توانیر، خیابان نظامی گنجوی، بوستان نظامی گنجوی برگزار می شود.


زمان: یکشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۱ هجری شمسی – ساعت : ۱۵ الی ۱۷
مکان: خیابان ولی عصر، خیابان توانیر، خیابان نظامی گنجوی، بوستان نظامی گنجوی، تالار گفتگوهای محیط زیست شهری (پاتوق سبز)

سخرانان: احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، نماینده سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران
ارائه کنندگان مقاله: حمیدرضا حسینی (محقق و پژوهشگر) و مهدی معمارزاده ( کارشناس اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و معمار)
پنل نشست: مهندس پرویز طلایی از موسسه منظر پایدار، مهندس فریبز جباری نیا از موسسه مطالعات جهان باغ ایرانیان، آرش نورآقائی رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران و یک فعال زیست محیطی

کمیته پیگیری خانه های تاریخی تهران (Tehran historic house comity)
شماره تماس : +۹۸۹۳۸۵۸۴۵۵۵۱
ایمیل: garden.etehadieh@gmail.com