لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

تجلیل

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در مراسم بزرگداشت روز جهانی معماری و اسکان بشر از ۴۲ مهندس معمار قزوین شامل برگزیدگان مسابقه طراحی ساختمان دفتر نمایندگی شهرستان بویین‌ زهرا، داوران این مسابقه و معماران پیشکسوت و فعال نظام مهندسی قزوین از سوی مسئولان کشوری و استانی تجلیل شد.

مراسم یاد شده با حضور پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی در امور معماری و شهرسازی، سیدعلیرضا قهاری رئیس انجمن مفاخر معماری ایران و حامد مانی‌فر رئیس گروه تخصصی معماری قزوین در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

همچنین در این مراسم شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین و مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین حضور داشتند.

مراسم بزرگداشت روز جهانی معماری و اسکان بشر به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، انجمن مفاخر معماری ایران و مؤسسه معماری میرمیران برگزار شده است.

در مراسم یاد شده نمایشگاهی از آثار مهندسان معمار شرکت‌کننده در مسابقه طراحی ساختمان دفتر نمایندگی شهرستان بویین زهرا برپا شد که علاقه‌مندان از آن بازید کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور معماری و شهرسازی، رئیس انجمن مفاخر معماری ایران و رئیس گروه تخصصی معماری قزوین در مراسم بزرگداشت روز جهانی معماری و اسکان مطالبی پیرامون وضعیت معماری در شهرهای ایران و رابطه فرهنگ با معماری بیان کردند.

همچنین پیام خوان کلوس قائم مقام دبیرکل سازمان ملل و رئیس اجرایی برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد از سوی رضا پوروزیری رئیس مرکز منطقه‌ای برنامه اسکان بشر سازمان ملل قرائت شد.

در این پیام آمده است: با بهینه‌سازی تراکم شهری و با حداقل رساندن منطقه‌بندی زمین می‌توان شهر مناسبی برای شهروندان بنا کرد و مجاورت کالا و خدمات منجر به استفاده از مزایای شهری و ترغیب سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت در شهرها می‌شود.

شهرهای با طراحی خوب می‌توانند تأثیرات آب و هوایی کمتری را به ازای هر شهروند داشته باشد نسبت به مناطقی که از پراکندگی بیشتری برخوردارند.

از خصایص اصلی محیط زیست ما این است که منابع موجود در آن اندک است و از این رو اگر در پی رشد فضای شهریمان به طریقی پایدار و مطلوب باشیم، انجام این کار نه تنها برای استاندارد زندگی ما حیاتی است.

به نقل از خبرگزاری فارس