You are currently viewing انجمن مفاخر معماری ایران؛ سال ۱۴۰۳ را سال استان آذربایجان شرقی اعلام کرد

همزمان با مراسم اختتامیه سال استان خوزستان، در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سال ۱۴۰۳ از سوی انجمن مفاخر معماری ایران و انجمن روابط عمومی ایران، به عنوان سال استان آذربایجان شرقی اعلام شد.

به گزارش توسعه پویا از دبیرخانه کمیته برگزاری استان سال انجمن مفاخر معماری ایران، همزمان با مراسم اختتامیه سال استان خوزستان، که با همراهی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و انجمن روابط عمومی ایران و با تقدیر از فعالان سال، برگزار شد، سال ۱۴۰۳ با عنوان سال استان آذربایجان شرقی اعلام گردید.

بر اساس این گزارش کمیسیون ایرانشناسی انجمن مفاخر معماری ایران، از سال ۱۳۸۶ برای معرفی سرزمین ایران به مخاطبان خود ، نسبت به تعیین هرسال به نام یک استانِ کشور، اقدام نموده و طی آن با اجرای برنامه های مختلف (نظیر بازدیدهای دوره ای، برگزاری نشست های پژوهشی- فرهنگی، مسابقات و درسالهای اخیر اختصاص صفحاتی در فضای مجازی… ) به معرفی فعالیت ها و مشخصات استان ها، پرداخته است. این برنامه با معرفی استان سمنان به عنوان استان سال ۱۳۸۶ آغاز و با معرفی استان خوزستان به عنوان استان سال ۱۴۰۲، با برگزاری جلسات هم اندیشی و گفتمان و معرفی استان سال، با هدف معرفی مظاهر تاریخی، اجتماعی و فرهنگی استان، تا به امروز ادامه یافته است.

در برنامه معرفی استان سال ۱۴۰۲، این کمیته از همراهی ویژه و همدلانه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و انجمن روابط عمومی ایران جهت معرفی بهتر استان خوزستان برخوردار بود.

انجمن روابط عمومی ایران ، که قدیمی ترین انجمن ثبت شده ایران است، از سال ۱۴۰۲ به این حرکت فرهنگی پیوسته است.

اولین اقدام این کمیته در راستای معرفی استان، همسو با معرفی کندوان به عنوان اولین دهکده گردشگری جهانی ایران، معرفی کندوان با شعار «نوروز در کندوان» است.