لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران نخستین، نمایشگاه جامع از عکسهای باغهای ایرانی با حضور علیرضا قهاری عضو هیئت رئیسه موسسه مطالعاتی جهان باغ ایرانیان، جبارنیا رئیس هیئت مدیره جهان باغ ایرانیان، انوشه منصوری مدیر عامل موسسه و جمع کثیری از معماران و کارشناسان معماری ایران در خانه هنرمندان ایران شب گذشته(۲۰ خرداد) گشایش یافت.

علیرضا قهاری مسئول نمایشگاه باغ های ایرانی درباره این نمایشگاه در این مراسم گفت: نمایشگاه عکسهایی از باغ های ایرانی به همراه نمایشگاهی از نقاشان باغ های ایرانی با هدف مروری دوباره بر باغ ایرانی در خانه هنرمندان ایران برپا شده است.

وی افزود: در نمایشگاه عکس باغ های ایرانی حدود ۲۵ قطعه عکس از آثار هنرمندان برجسته ایران از جمله کامران عدل، جاسم غضبانپور، به نمایش گذاشته شده است.

مسئول نمایشگاه باغ های ایرانی ادامه داد: در این نمایشگاه همچنین تابلوهایی از هنرمندان نقاش کشورمان که با الهام از باغ های ایرانی آثار کم نظیری را خلق کرده‌اند به نمایش گذاشته شده است.

قهاری گفت: هنرمندانی که در این نمایشگاه آثارشان به نمایش درآمده تلاش کرده اند که از دریچه دوربین خود و نیز بوم های نقاشی اهمیت و تاثیر گذاری باغهای ایرانی را بیان کنند.

وی اظهار داشت: ضرورت برپایی این دو نمایشگاه نیاز دوباره ایرانیان به باغ های دیروز و نیز علاقه مردم به باغ ایرانی بوده است.

نخستین جشنواره باغ های ایرانی در خانه هنرمندان ایران
مهرداد بهمنی، دبیر اولین جشنواره باغ های ایرانی نیز گفت: نخستین جشنواره باغ های ایرانی در پی برپایی دو نمایشگاه عکس و نقاشی باغ های ایرانی از ۲۲ خرداد در خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف احیاء دوباره باغ های ایرانی و نیز ترویج مفهوم ویژگیهای باغ های ایرانی برگزار می شود.

دبیر اولین جشنواره باغ های ایرانی اظهار داشت: در این جشنواره معماران برجسته ای از کشورمان از جمله منصور فلامکی، محمد علی مرادی، فرامرز پارس، محمدمهدی محمودی،‌محمد بهشتی، جواد میرحسینی، جواد مهدی زاده، مباحثی منحصر به فرد درباره باغ های ایرانی بیان می کنند.

بهمنی به معرفی کتاب در این جشنواره نیز اشاره کرد و ادامه داد: از بیست و دوم خرداد همزمان با نخستین روز برگزاری جشنواره باغ های ایرانی یک کتاب درباره باغ های ایرانی،‌معرفی ‌شد و به حاضران در اولین جشنواره باغ های ایرانی اهدا می شود.

وی خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره و نمایشگاههای باغ های ایرانی به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای معماری کشور که شاید نظیر آن در طول سال جاری رخ ندهد، تا بیست و پنجم خرداد در خانه هنرمندان ایران برپا است.

منبع :‌ باشگاه خبرنگاران – ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
هم اندیشی کبودرآهنگ مورخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۰