لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

چهاردهمین گفتمان هنر و معماری
یکی از فعالیت های تاثیرگذار در تغییرات و آلودگی های محیطی، فعالیت های ساخت و ساز ساختمان است. زیرا این صنعت، بیش از ۴۰% از منابع طبیعی و انرژی تولیدی را مصرف می کند. بر این اساس کشورهای جهان در تلاش هستند تا میزان مصرف منابع طبیعی و انرژی را در این صنعت تحت کنترل در آورند. تفکر و اندیشه پایداری و دستیابی به توسعه پایدار که امروزه در تمام تخصص ها مطرح است، در صنعت ساختمان بیش از سایر حوزه ها، حیاتی و نیاز به توجه مسئولان دارد تا علاوه بر ارتقای شرایط زندگی نسل حاضر، مشکلات کمتری را برای نسل های آینده بوجود آید.

مشترک بودن مسائل در روند بهبود این صنعت درکشورهای توسعه یافته، روش های مشابه را برای مقابله با مشکلات زیست محیطی می طلبد. کشورهای پیشرو در این زمینه ایده های واحدی را برای به کارگیری فناوری های جدید، تدارک دیده اند و یا در حال تدارک هستند. معماران و متخصصان صنعت ساختمان در کشور می بایست با ملحوظ نمودن شرایط فرهنگی و اقلیمی و امکانات صنعت ساختمان سازی، از روش ها و راه حل های ارائه شده جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار بهره مند شوند و با ارائه ایده های جدید در زمینه تولید مصالح ساختمانی و شیوه های طراحی نو به ویژه طراحی سبز، صنایع مرتبط در صنعت ساختمان سازی را ترغیب به پویائی و نوآوری کنند. این روند کمک خواهد کرد تا در جهت بومی سازی روش های نوین در کشور گام های مثبتی برداشته شود.

در چهاردهمین گفتمان هنر و معماری، مباحث مربوط به توسعه پایدار در صنعت ساختمان مورد گفتگوی سه نفر از اساتید این حوزه، آقایان دکتر محمدحسن فلاح – مهندس بابک نوبهار و مهندس کورش دیباج طباطبایی قرار می گیرد. همچنین فیلمی در باره معماری پایدار به نمایش گذاشته می شود.

زمان: چهارشنبه ۲۰ مهر ماه ۱۳۹۰ از ساعت ۱۶ الی ۱۹
مکان: موزه هنر امام علی (ع) – خیابان ولیعصر – چهارراه نیایش – بلوار اسفندیار – شماره ۳۵
بن کتاب راس ساعت ۱۶ توزیع می گردد.