لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

یکصد و شصت و دومین گفتمان هنر و معماری

اکسپو میلان – ۲۰۱۵ تغذیه زمین ، انرژی برای حیات (نشست اول)

اکسپو رویدادی است فرهنگی – تجاری که در فواصل ۵ ساله در کشورهای مختلف برگزار می شود. اکسپو ۲۰۱۵ در شهر میلان ایتالیا و به مدت شش ماه از اول ماه می تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۵ با موضوع “تغذیه زمین، انرژی برای حیات” شروع بکار کرده است. این عنوان با انتخاب میلان، جهت میزبانی اکسپو ۲۰۱۵ ، توسط ایتالیا مطرح گردید تا شرکت کنندگان در این نمایشگاه نقطه نظرات و همفکری خود را در مباحثی همچون راهکارهایی جهت تضمین تامین آب و غذا برای تمامی ساکنان زمین – افزایش امنیت غذایی – حفظ تنوع گیاهی و جانوری و مباحث دیگری در رابطه با عنوان انتخابی نمایشگاه که یک مشکل همگانی است، به چالش بکشند. این مباحث با هدف شبیه سازی مناقشه اصلی جهان هستی که در رابطه با تغذیه و تامین مواد غذای برای همگان صورت می گیرد، به صورت روزانه و در قالب کنفرانس ها و سمینارهای مختلف برگزار می گردد. هدف نهایی این مباحث این است که شرکت کنندگان و بازدید کنندگان با این سوال روبه رو شوند که چطور رفتارها و فعالیت های امروزه بشر در فردای نسل آینده تاثیرگذار خواهد بود.
عنوان “تغذیه زمین، انرژی برای حیات” مشتمل بر بخش هایی می باشد که قسمت های مختلف سایت نمایشگاهی را به هم متصل می سازد و هرکدام از بخش ها، برداشتی متفاوت از نمایشگاه ارائه خواهند کرد. داستان بشر و مواد غذایی – آینده غذا و مواد غذایی – برابری و تساوی در جهان – طعم و مزه به عنوان یک علم، بخش های مختلف نمایشگاهی اند که در خلال آنها، مباحثی مشتمل بر مضامین هنری، نحوه امرار معاش، مسکن و تجارت و داد و ستد نسل بشر در طول تاریخ، مطرح می گردند.
امروزه نیمی از جمعیت جهان در فقرغذایی به سر می برند و هر روزه بر اثر سوء تغذیه، شاهد مرگ و میر تعداد زیادی از این افراد هستیم، در حالی که نیم دیگری از افراد بر اثر بدغذایی و خوشگذرانی و افراط در مصرف انواع مواد غذایی به بیماری های گوناگون مبتلا هستند. این مباحث و سایر مقولات مربوط به تغذیه و انرژی، پایه های مفهومی نمایشگاه و اکسپوی میلان را شامل می شوند که در یکصد و شصت و دومین گفتمان هنر و معماری (که به اولین نشست پیرامون این رویداد اختصاص دارد) توسط آقایان دکتر جهانگیر درویش، مهندس سامان سیار، مهندس شهاب الدین ارفعی، خانم مهندس شیوا آراسته، همراه با نمایش فیلم و ارائه چند اثر ارائه شده برای پاویون ایران به گفتگو در می آید. دبیر پنل آقای مهندس ابوالحسن میرعمادی هستند.

زمان: چهارشنبه ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۴ از ساعت ۱۶ الی ۱۸:۳۰
مکان: باغ موزه قصر ،‌ خیابان شریعتی ، خیابان مطهری شرقی
کتاب راس ساعت ۱۶ توزیع می شود.
پارکینگ اتومبیل برای شرکت کنندگان در برنامه پیش بینی شده است.