لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

پیشنهاد از سوی فعالان میراث فرهنگی برای نام گذاری یک روز به عنوان روز تهران /به دلیل زیبایی طبیعی بکر تهران در فصل پاییز اول این ماه به عنوان روز تهران پیشنهاد شده است.

ایلنا:به دنبال پیشنهاداتی که از سوی فعالان میراث فرهنگی و همچنین موسسه تهران برای نام گذاری یک روز به عنوان روز تهران ارائه شد، قرار بود یکی از روزهای اردیبهشت ماه به این عنوان نام گذاری شود اما به دلیل زیبایی طبیعی بکر تهران در فصل پاییز اول این ماه به عنوان روز تهران پیشنهاد شده است.,

رسول صیقلی، یکی از فعالان میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: به دنبال نادیده گرفته شدن میراث طبیعی تهران، عده‌ای به این فکر افتادند که باید یک روز نمادین به عنوان روز تهران در تقویم ایران ثبت شود تا با دیدن این روز، طبیت زیبای تهران برای همگان تداعی شود.

بر همین اساس موسسه تهران که به تازگی و با حضور مهندسان و مشاورین معماربه ثبت رسیده، تلاش می‌کنند تا در شورای شهر این روز را به ثبت برسانند.

وی در ادامه علت پیشنهاد روز اول آبان به عنوان روز تهران را، اهمیت فصل پاییز و طبیعت زیبای شهر تهران به دلیل رنگبندی بی‌نظیر درختان وبه همین واسطه خیابان‌های تهران به ویژه خیابان ولیعصروخیابان‌های شمال تهران دانست.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با ثبت روز تهران موافقت شود و افزود: اخیرا نیز برای تغییر نام چند خیابان در تهران نیز اقداماتی انجام شده که از سوی شورای شهر پذیرفته نشد اما امید است که با ثبت روز تهران موافقت شود.