لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

رییس بنیاد مسکن استان سمنان گفت: امروز بیش از هر زمانی به حمایت، تدبر و تفکر نیاز دارد.

«علی ملکی» روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت روز معمار در سمنان با انتقاد از نوع معماری جدید در شهرها افزود: این لباس نامناسب بر تن شخصیت شهرها به ویژه شهر فرهنگی سمنان نمی آید.

رییس انجمن مفاخر معماری ایران نیز در این گردهمایی گفت: استان سمنان می تواند به عنوان پایگاه تحقیقاتی و الگویی در توسعه پایدار باشد.

دکتر «سید علیرضا قهاری» با بیان اینکه روز معمار گرامیداشت سه هزار سال معماری ایران است، گفت: باید از زحمات معماران ایران در این روز تقدیر شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۸۶ به نام معرفی استان سمنان به ایرانیان و جهانیان گفت: امسال باید سال تجلیل از مشاهیر استان سمنان باشد.

معاون امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این گردهمایی با اشاره به ایجاد شهر جدید ایوانکی تاکید کرد: این شهر باید بر اساس هویت مستقل ایرانی اسلامی و با توجه به ویژگی های خاص  فرهنگ این منطقه طراحی شود.

«محمد هادی عموزاده» از طراحان و معماران این استان خواستار همکاری برای هویت بخشی به این شهر شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از ایجاد این شهر، ساماندهی مشکلات ناشی از سر ریز جمعیتی تهران در مناطق حاشیه ای این شهر و اسکان شاغلین شهرک های صنعتی اطراف این منطقه است. گفت: این شهر همجوار با شهر تاریخی ایوانکی ایجاد می شود

عموزاده همچنین بر هویت بخشی به سیما و کالبد شهری استان سمنان با توجه به حفظ و گسترش فرهنگ معماری و استفاده از مصالح استاندارد شده تاکید کرد.

مراسم روز معمار در سمنان با هدف معرفی معماران و متخصصان این هنر به آحاد مردم و علاقه مندان به فرهنگ معماری برگزار شد و از «حسن شمس الدین» معمار پیشکسوت و نمونه این استان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری فارس-اردیبهشت ۱۳۸۶

تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی