لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

مدیرعامل مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران گفت : هم اکنون به بیش از ۴۰ هزار مدرسه در کشور نیازمندیم که ضروری است با طراحی معماری اسلامی و ایرانی احداث شود.
به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرنگار صدا و سیما ، سید علیرضا قهاری در نشستی خبری افزود : با اینکه دریچه های ایجاد نمایشگاه و انتشار کتابی جامع برای احداث مدارسی منطبق با معماری برآمده از هنر اسلامی و ایرانی گشوده شده ، اما همچنان برنامه مدونی در این زمینه تدوین نشده است و دغدغه توسعه ساختمانهای بی هویت وجود دارد .

وی با اشاره به اینکه ایران از نظر علمی ، فرهنگی و تاریخی از جایگاه ویژه ای برخوردار است ، اضافه کرد : متاسفانه به دلیل نبود برنامه ای مدون در زمینه معماری مدون کشورمان ، تاکنون نتوانسته ایم ایران را به عنوان مرکز علمی، فرهنگی و تاریخی خاورمیانه به ثبت برسانیم .

قهاری با بیان اینکه نیروهای ارزنده ای در وزارت آموزش و پرورش ، مسکن و معماری کشور برای طراحی مدارس منطبق با معماری اصیل ایرانی و با آموزش محوری وجود دارند، تصریح کرد : ایجاد اتاقهای فکر برای تسریع در ساخت چنین مدارسی با شیوه های فناوری های نوین ساختمان بصورت صنعتی بسیار ضروری به نظر می رسد .

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه بسترهای مناسبی برای طراحی و ساخت مدارس با معماری ایرانی و اسلامی ایجاد شده است ، افزود : این طراحی نباید به شکل ظاهری ، بلکه در محتوا و فضای آموزشی تدوین شود .

منبع: سایت ایرنا – شهریور ۱۳۸۷

تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی