لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

یک کارشناس مسکن گفت خرید و فروش عمده املاک در شرایط فعلی به دلیل آگاه نبودن آگاه نبودن مردم از اهداف بلند مدت هدفمندی یارانه ها نگرانی های مردم در بازار مسکن افزایش یافته است .

وی ادامه داد همیشه اجرایی شدن طرحی جدید در کشور سبب اضطراب مردم می شود ، اما گذشت زمان این نگرانی را از بین خواهد برد این کارشناس مسکن با بیان اینکه هدفمند شدن یارانه ها در بلند مدت تاثیر مثبتی بر بازار مسکن دارد ، تصریح کرد : شوک های اقتصادی در بازار مسکن در کوتاه مدت طبیعی بوده و به علت تغییر در قیمت ها ایجاد می شود ، که بعد از گذشت زمانی با آگاهی مردم برطرف می شود .

میر عمادی گفت بهترین راه حل برای کاهش نگرانی در بین افراد جامعه ، آگاهی دادن به مردم از طریق رسانه هاست . وی با اشاره به این مطلب که اگر سوخت گران می شود مردم نیز باید اثرات گرانی به صورت درصدی را بدانند ، تصریح کرد ، با محاسبات دقیق در قسمتهای مربوط به تورم مسکن و اطلاع رسانی این محاسبات به مردم ، می توان از خرید و فروش عمده ملک جلوگیری کرد .

وی در پایان اظهار داشت : بعد از گذشت یک مقطع زمانی مناسب در اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها با تعدیل در بازار مسکن روبرو می شویم که این امر خود به خود اضطراب مردم را از بین می برد .

به نقل از باشگاه خبرنگاران – ۱۳۸۹/۱۰/۰۴