لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

یک کارشناس مسکن گفت : رسالت اصلی جامعه مهندسی در زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها جایگزینی ظرفیت مهندسی به جای یارانه در بخش مسکن و ارائه راهکارهای مدیریت زمان و منابع به منظور استفاده از این فرصت پیشرفت بازار مسکن است .

عبدالفرید نایینی ، در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب اجرای قانون را فرصت مناسبی برای کنترل هدر رفت انرژی و زمان در همه بخش ها از جمله بحث ساختمان سازی دانست و گفت : بالاترین آمار مصرف انرژی متعلق به کشور ما بوده است که یکی از دلایل آن یارانه ها وسیعی است که سالهاست به بخش های مختلف اختصاص یافته است .

وی انتخاب بخش های بهینه را برای مدیریت مصرف انرژی ضروری دانست و افزود : با اجرای این طرح باید مصرف انرژی را به ازای هر متر مربع کاهش دهیم اما کاهش مصرف انرژی به معنای کاهش کیفیت نیست . این کارشناس مسکن هدفمند شدن یارانه ها را برای اصلاح ساختار اقتصادی ضروری عنوان کرد و ادامه داد : باید با اتخاذ تکنولوژی ساختارهای اجرایی را تغییر دهیم و روش های صنعتی را اتخاذ کنیم تا با ارتقاء فناوری و توسعه ساختمان ، امکان حضور و رقابت در عرصه هی بین المللی را داشته باشیم .

نایینی با بیان اینکه تغییر قیمت زمین متاثر از اجرای قانون هدفمند سازی نیست ، تصریح کرد : آثار تورمی، محصول غیر قابل اجتناب این طرح است که باید به مرور زمان کنترل و نگرانی از تورم نیز نباید مانع از اجرای طرح شود . این کارشناس مسکن رسالت اصلی جامعه مهندسی در زمان اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها ، جایگزینی ظرفیت مهندسی به جای یارانه ها دانست و خاطر نشان کرد : ارائه راهکارهای مدیریت زمان و منابع از جمله برنامه هایی است که باید در زمان اجرای این قانون برای پیشرفت حوزه ساختمان و مسکن از آن استفاده کرد .

به نقل از باشگاه خبرنگاران- ۱۳۸۹/۱۰/۰۴