لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

نخستین گفتمان هنر و معماری به همت انجمن مفاخر معماری ایران و با همکاری موزه هنر امام علی (ع) با هدف هم‌اندیشی پیرامون مسایل و زمینه‌های مشترک شاخه‌های هنری و معماری در موزه هنر امام علی (ع) برگزار می‌شود
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، این نشست، روز چهارشنبه ۵ مردادماه از ساعت ۱۶ تا۱۹ در سرسرای نور موزه با حضورشهریار سیروس، پژوهشگر هنر؛ مهندس میرعمادی، معمار و شهرساز و اعضای انجمن و اندیشمندان این حوزه برپا می‌شود و ثبت جهانی باغ ایرانی موضوع نشست جاری خواهد بود.
باغ های ایرانی به عنوان نخستین پرونده فراگیر که از طرف ایران به یونسکو معرفی شده و در سی و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی در تیرماه سال جاری، به ثبت رسیده است.
در این مجموعه ۹ باغ تاریخی و فرهنگی وجود دارد که از استان فارس: باغ باستانی پاسارگاد و باغ ارم شیراز – استان کرمان: باغ شاهزاده کرمان – استان یزد: باغ دولت آباد و باغ پهلوان پور مهریز- استان مازنداران: باغ عباس آباد بهشهر – استان اصفهان: باغ چهلستون اصفهان و باغ فین کاشان – استان خراسان جنوبی: باغ اکبریه بیرجند به ثبت جهانی رسیده‌اند.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این برنامه می‌توانند به موزه هنرامام علی (ع) واقع در خیابان ولی عصر(عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران – مرداد ۱۳۹۰

تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی