لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

دولت ایتالیا خواهان کمک سرمایه‌گذاران خصوصی برای حفاظت و بازسازی بناهای باستانی و میراث فرهنگی این کشور شد.
در پی کاهش یافتن بودجه بخش فرهنگی و هنری در کابینه ایتالیا و نیاز مبرم بناها و مناطق تاریخی و فرهنگی به مرمت و بازسازی، دولت این کشور خواهان حضور بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه شد.

در حال حاضر بارزترین حضور بخش خصوصی در پروژه بازسازی بناهای قدیمی، پیش قدم شدن یکی از میلیاردرهای ایتالیایی برای مرمت بنای کلوزیوم است که با هزینه‌ای ۲۵ میلیون یورویی آمادگی خود را اعلام کرده بود،‌ اما از ۲ سال گذشته تاکنون پاسخی قطعی از جانب دولت ایتالیا داده نشد.

از سوی دیگر دولت ایتالیا خبر از دریافت وامی ۱۰۵ میلیون یورویی ۴ ساله از اتحادیه اروپا داد که بر اساس آن تعداد باستان‌شناسان در مناطق تاریخی این کشور از یک نفر کنونی افزایش پیدا خواهد کرد.

با این وجود، فعالان اقتصادی و اصناف کارگری در ایتالیا تخصیص بودجه‌هایی کلان به این بخش و تحمیل ریاضت‌ اقتصادی بر قشر متوسط جامعه را بی‌عدالتی دانسته و نسبت به آن اعتراض کرده‌اند.

مشکلاتی مشابه با آنچه امروز دولت ایتالیا به آن گرفتار است در خصوص کشورهای دیگر اروپایی همچون یونان نیز صدق می‌کند به گونه‌ای که از مدت‌ها پیش دولت این کشور در تصمیمی غیر منتظره، بناهای تاریخی یونان را تبدیل به لوکیشن‌های عکاسی و فیلمبرداری برای ساخت فیلم کرده بود.

کشور ایتالیا با ۱،۹ تریلیون بدهی، بدهکارترین کشور اروپا به شمار می‌آید و برای جبران آن ۳ طرح ریاضتی در کمتر از یک سال بر مردم این کشور تحمیل شده است.

منبع : شاسا – ۲۱ فروردین ۱۳۹۱