لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

سیدعلیرضا قهاری رئیس هیئت مدیره انجمن مفاخر معماری ایران در گفت و گو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس گفت: این جشنواره در بخش نمایشگاهی از ۲۰ تا ۲۵ خردادماه در دو تالار میرمیران و پاییز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود که شامل نمایشگاه نقاشی و عکس می‌شود اما در بخش همایشی از ۲۲ تا ۲۵ در تالار بتهوون با حضور سخنرانانی از جامعه معماران و شهرسازان برگزار خواهد شد.

وی افزود: سخنرانی‌ها هر روز با موضوع مشخصی برگزار خواهد شد که در روز نخست سخنرانان به مفاهیم باغ ایرانی فلسفه،‌عرفان و تاریخ باغ ایرانی اشاره دارند در روز دوم به معرفی باغ‌های ایرانی پرداخته خواهد شد و موضوع روز سوم این همایش باغ ایرانی در هنر ایرانی است و در چهارمین روز نیز به موضوع آینده باغ ایرانی پرداخته می‌شود.

قهاری گفت: در طول این چهار روز حدود ۲۸ سخنران و صاحبنظرانی چون منصور فلامکی،‌حسن بلخاری، علی مرادی، سلطانزاده، فریال جواهریان، سیدمحمد بهشتی، محمدمهدی محمودی و …حضور دارند که به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت و در پایان مجموعه مقالات و سخنرانی‌ها در قالب کتابی چاپ و منتشر خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن مفاخر معماری ایران همچنین از برگزاری مراسم بزرگداشت «محمدامین میرفندرسکی» خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری این جشنواره در روز نخست مراسمی به یادبود سالروز درگذشت «محمدامین میرفندرسکی» برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه کتاب و اجرای موسیقی نیز از جمله بخش‌های جنبی این جشنواره خواهد بود.

مؤسسه مطالعاتی جهان باغ از سوی انجمن مفاخر معماری ایران تشکیل شده است که به صورت تخصصی به موضوع جهان باغ ایرانی و احیای باغ‌های ایرانی می‌پردازد.

خبرگزاری فارس – ۹۰/۰۳/۰۸