لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

سومین گفتمان هنر و معماری با موضوع «معماری بیونیک» به همت انجمن مفاخر معماری ایران و با همکاری موزه هنر امام علی (ع) با هدف هم اندیشی پیرامون مسایل و زمینه‌های مشترک شاخه‌های هنری و معماری در موزه هنر امام علی (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، این نشست، روز چهارشنبه، ۱۹ مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در سرسرای نور موزه باموضوع «معماری بیونیک» و با حضور دکتر داریوش زمانی، دکتر بهروز چگینی و دکتر نسیم ایرانمنش برگزار خواهد شد. این نوع از معماری ارتباط میان سیستم‌های مختلف زندگی و شناخت چگونگی به کارگیری اندام‌های ساخته طبیعت در جهان هستی‌اند و با تلفیق دو واژه بیولوژی و تکنیک دانشی را بنیان گذاشته‌اند که در پی حل مسایل فنی از راه های زیستار شناختی است که نقطه تمرکز معماران را استفاده به جا از مواردی در طبیعت می‌داند و موجب استحکام ساختمان و ایجاد تنوع و آرامش در فضا می‌شود. در یک جمله، روح بخشیدن به ساختمان یکی از تمایلات معماری بیونیک است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این برنامه می‌توانند به موزه هنرامام علی (ع) واقع در خیابان ولی عصر(عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران – ۱۳۹۰/۰۵/۱۸