لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

انجمن مفاخر معماری ایران، سوم اردیبهشت را روز «معمار» نام نهاد. انجمن مفاخر معماری ایران روز سوم اردیبهشت ماه را روز معمار نام نهاد و اعلام کرد: از سوم تا نهم اردیبهشت ماه با برپایی برنامه های ویژه هفته معماری ایران برگزار می شود. به گزارش ایرنا، سیدعلیرضا قهاری رئیس هیات مدیره انجمن مفاخر معماری ایران در این نشست گفت: هیات مدیره انجمن مفاخر معماری ایران با ارسال نامه ای برای رئیس جمهوری، پیشنهاد کرده است یک روز به عنوان «معمار» برای بزرگداشت جایگاه مقام و نمایش اهمیت تلاش های معماران در ساخت فضاهای قابل زیست در تقویم ملی ثبت شود.

 انجمن مفاخر ملی ایران روز بزرگداشت شیخ بهایی را مناسب ترین روز برای این نامگذاری می داند، زیرا شیخ بهایی از معماران صاحب نام ایرانی محسوب می شود.

 وی افزود: معماری هنری اجتماعی است و فضای معماری به عنوان محصول آن فضایی است که در آن زندگی به وقوع می پیوندد. سیاوش تیموری مدیر اجرایی و عضو هیات امنای انجمن مفاخر معماری  نیز گفت: هرگاه سخنی از هویت شهرهای ایران مطرح می شود، ما بی اختیار در یاد هویت از دست رفته قسمت های باستانی شهر ها هستیم در حالی که این هویت زندگی روزمره و بناهای نوین ما را نیز در بر می گیرد و چیزی مربوط به گذشته ها نیست.

منبع: روزنامه اطلاعات – اردیبهشت ۱۳۸۵

تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی