لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

به گفته‌ی رییس انجمن مفاخر معماری ایران، یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد مسؤولان، میزان حساسیت آنها در مقابل هجمه به ارزش‌های فرهنگی، هویت تاریخی و دفاع از اعتبار و شئونات ملت ایران می‌تواند باشد.

سیدعلیرضا قهاری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان، اظهار کرد: چنان‌چه استانداران که نماینده‌ی دولت و ملت در حوزه‌ی ماموریت خود هستند، میراث، تمدن و تاریخ کشور را برای نسل‌های آینده حفظ و هویت ایران را مورد توجه بیش‌تری قرار دهند، مشکلاتی چون مساله‌ی میدان نقش جهان، چهارباغ اصفهان، ارگ علی‌شاه تبریز، سد سیوند فارس، جیرفت کرمان و ده‌ها شکایت مطرح‌شده از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و خطرات ناشی از تخریب صدها هکتار بافت تاریخی شهرها به بهانه‌ی نوسازی بافت فرسوده اتفاق نمی‌افتاد.

وی افزود: میراث فرهنگی و آن‌چه از گذشتگان به‌جا مانده است، به حمایت و کمک نیاز دارد و این امر، بدون حمایت مردم، مقامات و رسانه‌ها امکان‌پذیر نیست. در واقع، استانداران، مسؤولان، مردم و رسانه‌ها اضلاع حفاظت از میراث فرهنگی کشور در هر منطقه‌ای هستند.

او ادامه داد: وظیفه‌ی مطبوعات، رسانه‌ها و صدا و سیما در مقابل این خطرات سنگین است و من پیشنهاد می‌کنم، آرشیوهای خبری در طول چند دهه‌ی اخیر بررسی و روشن شود که چه میزان حساسیت در مقابل صدمه‌ها و خسارت‌های هویت تاریخی و میراث فرهنگی کشور جدی بوده است.

منبع: سایت ایسنا- چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۵

تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی