لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

دبیر انجمن علمی و مهندسی معماری دانشگاه پیام نور زاهدان گفت: ارتقا علمی دانشجویان هدف محوری تشکیل کانونهای علمی دانشجویی است.

«مهرو ثقفی» روز سه شنبه به مناسبت روز معماران جوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد «جوانی» دوره تجربه اندوزی و بهار زندگی برای ساخته شده در ابعاد مختلف حیات است.

وی ادامه داد: تمرین فعالیت گروهی بویژه در کارهای علمی زمینه را برای ارتقا توانایی های جوانان فراهم می کند.

او گفت: پیشینه چند هزار ساله فرهنگی و تاریخی سیستان و بلوچستان پشتوانه محکمی برای باور جوانان این خطه است.

به گزارش ایرنا، ثقفی، معماری را آیینه تمدن هر ملتی دانست و اظهار داشت: معماری آثار باستانی این استان یکی دیگر از توانمندی های فرهنگی مردمان این سامان است.

دبیر انجمن علمی و مهندسی معماری دانشگاه پیام نور زاهدان اظهار داشت:

این انجمن علمی با ۷۴ عضو از سال ۸۴ فعالیت خود را شروع کرده و در این مدت از همکاریهای مدرسان دانشگاه در بخشهای مختلف بهره مند بوده است.

او بیان کرد: برپایی نمایشگاههای معماری، برگزاری کلاسها و کارگاه های فوق برنامه و اردوهای علمی و تفریحی از جمله فعالیتهای این انجمن است.

ثقفی گفت: در نمایشگاه دانشجویی معماران جوان که به مناسبت سوم اردیبهشت روز معماری برگزار شده، کارهای کلاسی دانشجویان رشته معماری این دانشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از سوم تا ششم اردیبهشت در دانشگاه پیام نور زاهدان برای بازدید عموم برپاست.

او بیان کرد: رشته کارشناسی معماری اخیرا در دانشگاه های سیستان و بلوچستان دایر شده است.

دبیر انجمن علمی و مهندسی معماری دانشگاه پیام نور زاهدان گفت: از مسوولان استان و بخصوص دست اندرکاران جوانان خواست تا پیام امام راحل (ره) در رابطه با ارتقا سطح علمی و عملی جوانان را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: دوری از مراکز علم کشور و کمبود امکانات از مهمترین مشکلها و موانع رشد و پیشرفت علمی دانشجویان استان است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – اردیبهشت  ۱۳۸۶

تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی