لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

تهران – دبیر بنیاد معماری میرمیران، هدف از اهدای این جایزه را ایجاد انگیزه برای جوانان خلاق و با استعداد عرصه معماری عنوان کرد و گفت: تلاش بر این است که دور ششم این جایزه به صورت بین المللی و با شرکت معماران و طراحان سایر کشورها برگزار شود.

حبیب قدیرزاده روز جمعه به خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا گفت: پنجمین دوره جایزه میرمیران طبق سنوات گذشته با معرفی برترین ها و طی مراسمی در هفته معماری و همزمان با سالگرد مرحوم میرمیران برگزار می شود.

وی، استقبال از این دوره از رقابت را بیش از دوره های گذشته توصیف کرد و افزود: بیش از دویست نفر از طراحان و معماران کشور، آثار خود را با موضوع معماری و طبیعت به دبیرخانه میرمیران ارسال کرده اند که از این تعداد، ۴۰ طرح برتر برای عرضه در نمایشگاهی در تالار میرمیران خانه هنرمندان انتخاب شده است.

قدیرزاده گفت: از میان این تعداد آثار که برخی به صورت انفرادی و تعدادی نیز به صورت مشترک تهیه کرده اند، برگزیده اول ۶۰ میلیون ریال، برگزیده دوم ۳۰ میلیون ریال و دو نفری که طرح آنها از نظر کیفیت و سطح امتیاز برابر شناخته شده اند، در مقام سوم هر کدام ۱۵ میلیون ریال به عنوان جایزه دریافت خواهند کرد.

به گفته دبیربنیاد معماری میرمیران، هیات داوران، تعداد ۱۰ طرح برگزیده را نیز به عنوان طرح های منتخب شایسته تقدیر معرفی می کنند که در مراسم یادبود به آنها لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

قدیرزاده زمان افتتاح نمایشگاه را روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه در تالار بتهوون خانه هنرمندان عنوان کرد و گفت: در این مراسم علاوه بر نمایش فیلمی با موضوع طبیعت و معماری اثر عباس کیارستمی، وزیر مسکن و شهرسازی، مدیرعامل بنیاد و دو تن از داوران این دوره از رقابت به سخنرانی می پردازند. ضمن آنکه جوایز نفرات برگزیده نیز اهدا خواهد شد.

به گفته این مقام مسوول، همچنین در این روز نمایشگاهی از آثار برتر سال گذشته با عنوان آب و معماری و نمایشگاهی از آخرین کتب خارجی، مجلات و نشریات معماری در گالری نامی خانه هنرمندان عرضه می شود.

قدیرزاده به گردآوری مجموعه آثار ارسالی در پنج دوره گذشته در قالب یک کتاب اشاره کرد و گفت: این مجموعه می تواند برای دانشجویان و محققان رشته های طراحی و معماری مفید و قابل استفاده باشد.

به گفته وی، ایرج اعتصام ، حمید میرمیران ، علی اکبر صارمی ، داراب دیبا ، شهاب کاتوزیان ، هما فرجادی ، فریال جواهریان ، عباس کیارستمی ، علیرضا قهاری و محمد رضا مثنوی داوری پنجمین دوره جایزه میرمیران بر عهده داشته اند.

بنیاد معماری میرمیران به پاس سال ها فعالیت سیدهادی میرمیران معمار برجسته ایرانی که طی چهار دهه فعالیت حرفه ای خود آثار برجسته و قابل اعتنایی خلق کرده است، تاسیس شده است.

از میان آثار میرمیران می توان به ساختمان کانون وکلای دادگستری مرکز، ساختمان کنسولگری ایران در فرانکفورت، ساختمان مرکزی بانک توسعه صادرات ایران، ساختمان مجموعه ورزشی رفسنجان اشاره کرد.

منبع خبر : ایرنا