لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

اصلاح الگوی مصرف در ساخت و ساز و انرژی در نشستی تخصصی ۲۴ فروردین در مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران بررسی می شود.

سید علیرضا قهاری، رئیس انجمن مفاخر معماری ایران به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در این نشست که با حضور استادان معماری و شهرسازی به مدت دو روز برگزار می شود به بحث و بررسی در زمینه اصلاح الگوی مصرف در زمینه ساخت و ساز و انرژی پرداخته می شود.

وی افزود: اگر بخواهیم در الگوهای مصرف تغییرات اساسی ایجاد شود نیاز به فرهنگ سازی و انجام پژوهش کاربردی از سوی مراکز فرهنگی و دانشگاهی است البته منظور از اصلاح الگوی مصرف تنها صرفه جویی در مصرف نیست بلکه استفاده درست از نحوه مصرف است.

قهاری تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته تغییرات الگوی نهادی در الگوی مصرف منجر به ارتقای کیفیت و سطح زندگی در جامعه می شود به ویژه در زمینه ساخت و ساز و مصرف انرژی باید از مصالح استاندارد با کیفیت بالا استفاده کرد در حقیقت باید یک نوع مناسب سازی الگوی مصرف داشته باشیم به طوریکه سرمایه های ملی به صورت بهینه مصرف شود.

گفتنی است نشست بررسی اصلاح الگوی مصرف در ساخت و ساز و انرژی به مدت  دو روز در ۲۴ و ۲۵ فروردین در مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران برگزار می شود.

منبع: سایت باشگاه خبرنگاران-فروردین ۱۳۸۸

تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی