لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در جمع معماران سنتی‌ساز ایران گفت: ما به دنبال این هستیم مدارسی که جدیداً احداث می‌شود تلفیقی از معماری گذشته و فرهنگ روز باشد و مدارس زیبا و دارای روح باشند.

3

به گزارش روز شنبه خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران حبیب‌الله بوربور در نخستین نشست سراسری معماری باستانی ایران اسلامی با اشاره به اینکه باید مدارسی بسازیم که سال‌ها بعد، آیندگان به فرهنگ گذشته خود که حال ماست، افتخار کنندافزود:در حال حاضر مدراس کشور، زیبایی و جذابیت ندارد و می‌خواهیم با همکاری معماران سنتی‌ ساز به مدارس زیبا و جذاب دست یابیم.
وی با بیان اینکه مدارسی که در کشور ساخته می‌شود باید زیبا باشند و این زیبایی است که منجر به ماندگاری می‌شود،اذعان داشت: در سال گذشته ۵ هزار مدرسه با زیربنایی حدود ۵ میلیون مترمربع تحویل آموزش و پرورش شده است.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد:مدارس باید متناسب با جنسیت و سن دانش ‌آموزان و با توجه به امکانات و مصالح کشور ساخته شود.
بوبور گفت:در حال حاضر از ساختمان‌ها لذت نمی‌بریم. به رغم این‌که بر اساس طرح و نقشه ساختمان‌ احداث می‌کنیم اما چون با روح ما سازگاری ندارد، لذت نمی‌بریم.
وی از احداث ۱۵۰ حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور توسط آموزش و پرورش خبرداد و گفت: از معماران سنتی‌ساز ایران می خواهیم که در این خصوص طرح‌های خود را ارائه دهند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلم کرد: نمایشگاهی ۱۱ اسفند در دانشگاه تهران برگزار می شود که در آن طرح‌های ویژه اجرا شده در خصوص مدرسه‌سازی را به نمایشگذاشته می شود.
علی عبدالعلی‌زاده، وزیر سابق مسکن و شهرسازی نیز در این مراسم اظهار داشت: در حال حاضر هر روز در کشور ۷۴ مدرسه ساخته می‌شود و این کمیت باید با کیفیت همراه باشد.
وی با بیان این‌که معماری ترکیبی از هنر و علم است، اضافه کرد: علم را در دانشگاه بسط می‌دهند و هنر زاییده کارگاه است.
رئیس اندیشگاه ساختمان ادامه داد: بهترین معماری را در ساختمان‌هایی می‌بینیم که در آن‌ها عشق نهفته است که مساجد یکی از بهترین نمونه‌ها در این خصوص است.
عبدالعلی‌زاده اظهار امیدواری کرد که مدارس کشور با همکارای معماران سنتی‌ساز ایران از زیبایی و جلوه خاص بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایسکانیوز- آذر ۱۳۸۶

تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی