لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

مهندس فرخ قهرمانپور، معمار برجسته ایرانی درگذشت.
مراسم تشیع پیکر این معمار و هنرمند کشورمان روز شنبه ۳۱ مرداد ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح از محل منزل وی واقع در بزرگراه جلال آل احمد خیابان پروانه (پشت پمپ بنزین پل گیشا) میدان سوم پرنده ، پلاک ۳  به سمت بهشت زهرا برگزار خواهد شد.

مهندس قهرمانپور، از  که متولد ۱۳۲۰ تهران بود، در شرایطی عرصه هنر را ترک کرد که آثار برجسته معماری از خود بر جای گذاشته است.
زنده یاد قهرمانپور از اعضای انجمن مفاخر معماری ایران و جامعه مهندسان مشاور ایران بود و عضویت در کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران و همچنین شورای عالی جامعه مهندسان معمار ایران در زمره فعالیت های جمعی این معمار برجسته به شمار می رود.
توسعه ترمینال های ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد و ترمینال بین المللی حجاج مشهد، ساختمان اداری میرداماد، ساختمان وزارت رفاه، متل عسلویه، ساختمان استانداری تهران و ده ها خانه، مجتمع مسکونی، اداری و ویلایی در کشور تنها بخشی از فعالیت های او به عنوان یک معمار است.

زنده یاد قهرمانپور معمار هنرمندی بود که علاوه بر مطالعه در زمینه موسیقی، با سازهای کلاسیک و سبک های موسیقی نیز آشنایی داشت. هرچند او در زمینه عکاسی، نقاشی، طراحی و حکاکی نیز فعالیت های موثری داشته است.
انجمن مفاخر معماری ایران، درگذشت این معمار هنرمند را به اهالی عرصه هنر و معماری تسلیت می گوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی ساختمان (شاسا)
مهندس قهرمان پور که از معماران پیشکسوت ایران بود سه شنبه ۲۷ مرداد به علت بیماری از دنیا رفت. بنابر اطلاعات رسیده مراسم تشیع پیکر این معمار و هنرمند کشورمان روز شنبه ۳۱ مرداد ساعت ۳۰/۸ صبح از محل منزل وی واقع در بزرگراه جلال آل احمد خیابان پروانه (پشت پمپ بنزین پل گیشا) میدان سوم پرنده ، پلاک ۳  به سمت بهشت زهرا برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم یادبود وی نیز روز سه شنبه سوم شهریور در محل جامعه مهندسان مشاور ایران واقع در ولنجک از ساعت ۳ تا ۵ عصر برگزار خواهد شد.
زنده یاد قهرمان پور، در سال ۱۳۴۶ در رشته معماری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران با درجه عالی فارغ التحصیل شد و از سال ۱۳۴۸ کار مستقل حرفه‌ای خود را آغاز کرد. وی از سال ۱۳۶۰ تا زمان فوت به عنوان مؤسس، رئیس هیئت مدیره و مدیر طراحی معماری شرکت مهندسان مشاور پارساز مشغول به کار بود و در این مدت طراحی کارهای عمده ای را به عهده داشت.

وی در چند سال گذشته به‌عنوان عضو شورای گروه معماری جامعه مهندسان مشاور ایران و مدتی هم به‌عنوان دبیر این شورا فعالیت داشت. قهرمان پور عضو شورای عالی جامعه معماران ایران و انجمن مفاخر معماری ایران نیز بود.