لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: پارک جانبازان و لاله در شهرکرد برای حضور معلولین و سالمندان به ‌طور کامل مناسب‌سازی می‎شود.

حسین سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: با توجه به ضرورت مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی با هماهنگی شهرداری دو پارک جانبازان و لاله در شهرکرد به ‌عنوان پایلوت اجرای طرح تعیین و مقرر شد این دو پارک برای حضور معلولین و سالمندان به طور کامل مناسب‌سازی شود.

وی افزود: همچنین در سال‌جاری ۲۵۶ خودرو پلاک ویژه معلولین، ۱۴ خودرو و ۲۷ مسکن مناسب‌سازی شده و در اختیار معلولین قرار گرفته است.

سعیدی از برگزاری دوره آموزشی ویژه شهرداری‌ها به منظور آشنایی با مباحث مناسب‌سازی خبر داد و خاطر‌نشان کرد: با توجه به نقش بسیار موثر شهرداری‌ها در مبحث مناسب‌سازی، این دوره آموزشی با حضور شهرداری‌های استان در تاریخ ۱۶ اسفند‌ماه در شهرکرد برگزار می‎شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت رفع موانع معماری در سطح شهرها با هدف حضور یکسان افراد معلول در جامعه تاکید کرد و افزود: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ۱۰ درصد جمعیت دنیا دچار معلولیت جسمی هستند.

وی ادامه داد: مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی از نیازهای اساسی و ضروری معلولان، جانبازان، سالخوردگان و حتی به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی در زندگی این قشر به شمار می‌رود.

سعیدی ادامه داد: معلولان جسمی حرکتی بخشی از جمعیت همه کشورهای جهان را تشکیل می‌دهند، این گروه از مردم مثل بقیه نیازمند رفع احتیاجات خود در سطح شهر هستند.

این مسئول تصریح کرد: با هدف مناسب‌سازی فضاها و معابر شهری به‌ منظور بهبود کیفیت دسترسی‌ها در وضع موجود و به لحاظ توسعه و نوسازی آینده باید مطابق معیارهای صحیح فنی و الزامات قانونی انجام شود.

وی گفت: نقش مبلمان شهری امروزه در خدمت‌رسانی به شهروندان هر شهر بر کسی پوشیده نیست مبلمانی که می‌تواند نیازهای تمام افراد جامعه را در هر موقعیت و شرایط فراهم آورد.

منبع: خبرگزاری فارس- اسفند ۱۳۹۱
تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی