لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

تهران -رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت : تعهد خبرنگاران ایرانی صفت ممتاز آنان در کنار صداقت و امانتداری است و همواره این خصوصیات را در مقایسه با همتایان خارجی آنها می توان مثال زد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، ایرج رهبر شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه شهرسازی ، معماری و ساختمان که از سوی انجمن مفاخر معماری ایران برپا شده بود ،اظهار داشت : اکنون بزرگترین طرح عمرانی کشور در قالب مسکن مهر در حال اجرا است و اطلاع رسانی دقیق خبرنگاران این حوزه اهمیت بسزایی دارد.

وی یاداور شد : شاید حدود یک دهه قبل هنگامی که سخن از صاحب خانه شدن یک کارمند معمولی به میان می آمد ، صحبت از پس انداز ۱۲۰ سال مطرح می شد ، اما اکنون با بستر سازیهای لازم حداکثر ظرف پنج سال یک کارمند معمولی با پس انداز لازم می تواند خانه دار شود .

به گفته رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور ،خبرنگاران چنانچه اطلاعات لازم در خصوص این طرح را برای مردم بازگو کنند ، ضمن امیدواری انها ، سبب می شود افراد شرایط خود را تطبیق دهند و برای رسیدن به هدف خود همانا صاحب خانه شدن برنامه ریزی کنند .

طرح مسکن مهر که از خرداد ماه ۱۳۸۶ شکل اجرایی به خود گرفت ، قرار است براساس وعده وزارت راه و شهرسازی در پایان شهریورماه امسال مرحله نخست آن واگذار شود .

براساس برنامه ریزی اولیه وزارتخانه مذکور ۹۳۷ هزار نفر افراد واجد شرایط مرحله نخست اجرای این طرح هستند .
رهبر ضمن تاکید بر لزوم دقت خبرنگاران در انتشار اخبار خود ، گفت : پخش اخبار غیر واقعی یا تحریف شده در داخل کشور امروز در کوتاه ترین زمان به عنوان خوراک خبری رسانه های بیگانه بازتاب داده می شود که باید به این مهم توجه جدی داشت .

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم علیرضا قهاری رئیس انجمن مفاخر معماری ایران ضمن تجلیل از خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی به جامعه اظهار داشت : صنعت ساختمان سازی در سالهای اخیر از رشد چشمگیری در ابعاد مختلف کمی و کیفی برخوردار شده و جلوه های بدیع و در عین حال منحصر به فردی را از صنعت ساختمان سازی داخلی به تصویر کشیده است .

وی افزود: بسیاری از موارد ، طراحی و ساختمان سازی کنونی کشور را نه می توان تابعی از الگوهای غربی به شمار آورد و نه اثری از فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی را در آن جستجو کرد.

براین اساس خبرنگاران با مراجعه به کارشناسان ، اهل حرفه و خبرگان در این بخش می توانند به ارتقای آگاهی جامعه کمک کنند .
قهاری اضافه کرد: میراث معماری اسلامی ثروتی نمدنی به شمار می رود که با توجه به شرایط عصر و تحولات تمدنی ویژگیهای خاص خود را بر اساس نگاه و دید معنوی و دینی خود حفظ کرده است .

وی تصریح کرد :هنر معماری نشانگر هویت فرهنگی و تمدنی به همراه ویژگیهای ابداعی و زیبایی به شمار می رود ، باید اصالت معماری اسلامی را در دین اسلام جست .

این مراسم که از سوی انجمن مفاخر معماری ایران در موزه هنر امام علی (علیه السلام ) برپا شده بود ، درپایان با اعطای لوح هایی از خبرنگاران حاضر تجلیل شد .

ایرنا – ۱۳۹۰/۰۵/۱۸