لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

بزرگداشت زنده یاد «منوچهر مزینی» همراه با رونمایی جایزه ی شهرسازی به نام این استاد روز یکشنبه – ۱۸ بهمن ماه- در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود

علیرضا قهاری رییس هیات مدیره ی انجمن مفاخر معماری با بیان این مطلب به خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: دکتر مزینی به معروف بود، اما با وجود تلاش های بسیاری که در این عرصه انجام داد، همواره مظلوم واقع شد.

او توضیح داد: دکتر مزینی  بنیان گذار دکترای شهرسازی در دانشگاه تهران و شهید بهشتی بود و جزو معدود اساتید این حوزه است که ۱۰ کتاب تالیفی در عرصه ی شهرسازی نوشته است.

قهاری سپس با اشاره به مراسم نکوداشت این استاد شهرساز عنوان کرد: همزمان با این مراسم جایزه ی تالیف و ترجمه ی شهرسازی که از سال آینده به مولفان و ترجمان این حوزه اهدا می شود به نام دکتر مزینی رونمایی خواهد شد.

به گفته ی او این جایزه را موسسه ی پژوهش های فرهنگی فرزان که توسط یکی از شاگردان دکتر مزینی راه اندازی شده بود برگزار می کند و انجمن مفاخر معماری ایران نیز تلاش در تشویق معماران و شهرسازان برای حضور در این عرصه دارد.

گفتنی است؛ مراسم نکوداشت زنده یاد «منوچهر مزینی» روز یکشنبه – ۱۸ بهمن ماه- در آستانه سالروز درگذشت او ساعت ۱۰ صبح در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

منوچهر مزینی سال ۱۳۱۳ متولد شد و مهندسی معماری خود را از دانشگاه ایلی نویز آمریکا در سال ۱۹۹۶ دریافت کرد و بعد از آن به تدریس در دانشگاه شهید بهشتی،  دانشگاه تهران، انشگاه بوستن، دانشگاه ملک عبدالعزیز جده و دانشگاه آزاد اسلامی مشغول شد.

از او مقالات و کتاب های متعددی در زمینه معماری و شهرسازی برجا مانده که از آن جمله می توان به «زمان و معماری»، «مقالاتی در باب شهر و شهرسازی»، «واسازی»، «فضا، زمان، معماری» و … اشاره کرد، او سرانجام در سال ۱۳۸۱ درگذشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی