لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

خبرگزاری آریا- مراسم یادبود ششمین جایزه ی معماری میرمیران، عصر یکشنبه سوم فروردین ماه در خانه ی هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آریا، در ابتدای این مراسم که اجرای آن را اسماعیل جنتی به عهده داشت، پیام هایی از علی نیکزاد؛ وزیر راه و شهرسازی، فرهاد دانشجو؛ رئیس دانشگاه آزاد، سیدمهدی هاشمی؛ رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، منوچهر فخر سنایی؛ رئیس جامعه ی مهندسان مشاورایران، سیدعلیرضا قهاری، فرزانه عطاالهی، حمید ماجدی، بیژن شافعی و نیز سیدمحمد خاتمی قرائت شد.

در ادامه ی مراسم، ایرج اعتصام؛ مدیرعامل بنیاد میرمیران و رئیس هیات داوران جایزه ی میرمیران، با اشاره به تاثیر سیدهادی میرمیران در معماری ایران گفت: من افتخار معلمی میرمیران را داشتم ولی افسوس که خیلی زود از میان ما رفت. کسی که بارها راجع به تربیت نسل جوان و اعتلای آنها صحبت کرده بود و دغدغه اش همواره تشکیل بنیادی بود که از نظر عملی و تئوری معماری ایرانی را ارتقاء بخشد.

اعتصام افزود: بنیاد معماری میرمیران از سال ۱۳۷۶ با چنین هدفی درصدد بوده علاوه بر همکاری با سازمان های مختلف در برگزاری همایش ها و نیز همکاری با معاونت معماری و شهرسازی، با برگزاری جایزه معماری میرمیران نیز گامی مثبت در این راستا بردارد.

وی همچنین اظهار کرد: ما در این دوره با افزایش چشمگیر شرکت کنندگان روبرو بوده ایم، به گونه ای که در مسابقه ی اخیر ۲۷۴ نفر حضور داشته اند. به همین دلیل این بنیاد قصد دارد جایزه را به صورت بین المللی برگزار کند.

در ادامه ی مراسم بیانیه ی اهدای جایزه توسط داراب دیبا، دبیر هیات داوران قرائت و پس از آن جوایز این دوره به برگزیدگان اهدا شد.

در پایان این مراسم فیلمی از عباس کیارستمی به نمایش درآمد.
داوری آثار شرکت کننده در این جایزه را هنرمندان و اساتیدی همچون ایرج اعتصام، فریار جواهریان، داراب دیبا، علی‌اکبر صارمی، هما فرجادی،سید علیرضا قهاری،شهاب کاتوزیان، عباس کیارستمی و حمید میرمیران به عهده داشتند.
طرح‌های منتخب جایزه ی معماری میرمیران به مدت یک هفته در خانه ی هنرمندان ایران به نمایش در خواهد آمد.

خبرگزاری آریا