لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران از بازدید روزانه بیش از ۲۰هزار نفر از باغ ایرانی پایتخت خبرداد.
مختاری در بازدید از باغ ایرانی با اشاره به قدمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ساله درختان این باغ گفت: باغ ایرانی از بوستان های منحصر به فرد تهران به شمار می آید. این باغ خانه مستوفی الممالک بوده و با توجه به قدمت درختان توسط سازمان پارک ها تملک شده است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه این باغ با طراحی خاصی احداث شده است، افزود: در طراحی این باغ درختی جابه جا نشد. آبیاری درختان نیز به صورت کاملا بومی و پوششی انجام می گیرد. ضمن اینکه تنوع گونه های گیاهی منحصر به فردی در باغ ایرانی دیده می شود.
وی ادامه داد: در این مجموعه درختان چنار و انواع میوه ها از جمله خرمالو مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

مختاری با اشاره به وسعت بیش از چهار هکتاری باغ ایرانی اظهار کرد: در نظر داریم اراضی شمالی این باغ را که وسعتی نزدیک به سه هکتار دارد هم تحت تملک درآوریم.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران درباره اینکه در تهران، باغ ایرانی نداشتیم، گفت: در شهرهای دیگر باغ هایی همچون باغ ارم و فین کاشان وجود داشت و این کمبود در پایتخت احساس می شد. به همین منظور اقدام به احداث این باغ در دستور کار قرار گرفت .
به گفته مختاری کتابخانه ای در قسمت جنوب شرقی باغ ایرانی قرار دارد که کتاب های تخصصی در حوزه فضای سبز در اختیار شهروندان قرار می گیرد. همچنین در جنوب غربی این بوستان نیز مجموعه ورزشی چندمنظوره ای نیز قرار دارد.
وی همچنین افزود: ساختمان کوشک با معماری ایرانی-اسلامی از مجموعه های جذاب و دیدنی باغ ایرانی به شمار می آید.
مختاری با پرداختن به اینکه روزانه بیش از ۲۰هزار نفر از این بوستان دیدن می کنند، بیان کرد: در حال حاضر انواع لاله ها با رنگ های مختلف در این بوستان دیده می شود و نمونه درختانی که در این باغ قرار دارند در هیچ کجای تهران وجود ندارند.

به نقل از سایت مرجع معماران