لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی شهرداری سمنان، دومین نشست هم‏اندیشی انجمن مفاخر معماری ایران در مهر ماه سال جاری به ارائه طرح سامان‏دهی مراکز تاریخی شهر سمنان اختصاص یافت.

سامان‏دهی مراکز تاریخی شهر سمنان

انجمن معماری ایران به همت جمعی از پیشکسوتان و دست‏اندرکاران عرصه‏های گوناگون معماری با اهداف فرهنگی و حمایتی همچون تثبیت جایگاه معماری و معماران در جامعه، حفظ و اشاعه فرهنگ معماری در ایران، حمایت از ارزش‏های اخلاقی معماران و خودباوری در میان معماران شکل گرفته است.

این انجمن پس از برگزاری نشست‏هایی با عناوین «معماری و نجوم»، «رد تاریخ» و «سده گفتمان» در شهریور ماه و مهر ماه سال جاری، برگزاری نشست «کومش سبز» را در دستور کار خود دارد.

در این نشست که صد و یکمین نشست انجمن مفاخر معماری ایران خواهد بود، طرح سامان‏دهی مرکز تاریخی سمنان به نقد کشیده خواهد شد.

در این نشست، علاوه بر محمد منصورفلامکی، محمد سعیدایزدی و علیرضا قلی‏‎نژاد، میهمانانی از سمنان نیز حضور دارند و محمدهادی عموزاده، علی همتی و محمد طاهریان با شرکت در آن به ارائه این طرح خواهد پرداخت.

معرفی ظرفیت‏های تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهر سمنان در سال ۱۳۸۶ در جشنواره‏ای ملی از جمله سوابق ارتباط این انجمن با شهر سمنان است.

رئیس انجمن مفاخر معماری ایران پیشتر سمنان را بهترین شهر ایران برای تأسیس خانه اقوام ایرانی عنوان و از صدا و سیما درخواست کرده بود این استان را در رسانه ملی معرفی کند.

به نقل از خبرگزاری فارس