لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

انجمن مفاخر معماری ایران به رسم هر سال، استانی را به عنوان استان نمونه معماری انتخاب و اکثر فعالیت های خود را روی آن استان متمرکز می کند. با خبر شدیم امسال استان همدان به عنوان استان سال انتخاب شده است. در همین زمینه با نادر ناصر المعمار رییس کمیته ایران شناسی انجمن مفاخر معماری ایران گفتگویی انجام داده ایم.

نادر ناصرالمعمار در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان و تاسیسات اظهار داشت: از سال ۱۳۸۶ تاکنون استان های سمنان، مرکزی، اصفهان و زنجان به عنوان استان سال و در راستای معرفی امکانات و پتانسیل ها معرفی شده اند.

ناصرالمعمار افزود: این اقدام توسط کمیته ایران شناسی انجمن مفاخر معماری ایران صورت می گیرد که با برنامه مشروح و با همکاری مقامات استان و همچنین پشتیبانی سازمان های مرکزی، بتوانند سطح استان را در سال مورد نظر ارتقا دهند. وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، سرپرستی برنامه ها با استانداری و با همکاری سازمان میراث فرهنگی و صدا و سیمای استان انجام می گیرد.

رییس کمیته ایران شناسی انجمن مفاخر معماری ایران بیان داشت: هدف اصلی از این اقدام، توجه بیشتر به تمامی استان های کشور و معرفی بیش از پیش آنها برای ایرانیان و جهانیان است. از جمله برنامه هایی که برای همدان ۹۰ در نظر گرفته شده می توان به فعال کردن تمامی بخش های دولتی و غیردولتی در سال ۹۰ ، جذب دیدگاه مسئولان و مردم به پتانسیل های استان در زمنیه گردشگری، صنعت، کشاورزی و خودباوری مردم استان و به ویژه جوانان همدان به اعتبار استان و اصلاح نگرش به جهت مثبت، بزرگداشت مفاخر علمی، ادبی و هنری، برقراری مسابقات ورزشی سراسری تحت عنوان جام همدان، برگزاری سمینارهای فرهنگی، اجتماعی، برگزاری کلیه مناسبت ها به مرکزیت همدان، ایجاد تشکل های دوستدار همدان در سراسر کشور، دعوت از مقامات رسمی از جمله وزرا و مسئولین نهادهای کشور هر کدام در یک ماه از سال، اجرای طرح ۳۶۰ روز دور همدان شامل تهیه سفرنامه مصور استان همدان، برگزاری کنگره های سراسری دانشجویی، خبرنگاری و سایر NGO ها، ایجاد دانشکده همدان شناسی، بررسی امکانات شهر همدان به عنوان مرکز آموزش عالی ایران، بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان استان در طول انقلاب اسلامی، تدوین کتاب همدان، اعزام گروه های روابط عمومی ادارات استان برای معرفی استان همدان، تجلیل از صنعت کاران، کشاورزان، معلمان، کارمندان و مدیران نمونه طی سال اشاره کرد.

وی در پایان گفت: پیش بینی می شود که با معرفی همدان به عنوان استان سال ۹۰، سابقه بسیار درخشان فرهنگی و تاریخی این استان بیش از پیش شناخته شده و این معرفی منشاء شگفتی همگان، خودباوری در جوانان و بالارفتن عزت نفس در ساکنین این استان کهن شود.

مجله پیام ساختمان و تاسیسات – اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ – سال هفتم – شماره ۱۰۸