لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

آیا تمدن چند هزار ساله ایران به زیر آب خواهد رفت؟ با آبگیری سد سیوند این منطقه از نظر زیست محیطی نیز تغییر شکل خواهد داد و یکی از زیباترین نقاط زیست محیطی و تاریخی جهان، از بین خواهد رفت. رئیس انجمن مفاخر معماری ایران گفت: حیطه اختیارات یک سازمان تا چه اندازه است که با یک تصمیم و یک دست خط، تمدن چند هزار ساله ای به زیر آب برود.

علیرضا در قهاری در گفت و گو با خبرنگاری فارس از موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با آبگیری سد سیوند ابراز نگرانی کرد و گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بدون هیچ توضیحی به مجلس و مردم ، موافقت شفاهی خود را برای آبگیری سد سیوند اعلام کرده است که طبق گفته وی، تا چند روز دیگر به صورت کتبی نیز اعلام خواهد شد.

وی افزود: این تصمیم در حالی از سوی ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گرفته شده است که نتیجه کاوش ها و دستاوردهای ۱۴۴ هیئت باستان شناسی در نظر گرفته نشده است. قهاری گفت: این ۱۴ هیئت باستان شناسی، به صورت مشترک از چند کشور دنیا و به سرپرستی ایرانی ها کار بررسی بخش های مختلف این منطقه به خصوص تنگه بلاغی را انجام دادند و به نتایجی دست یافته اند که در دنیا بی نظیر است.

وی درباره نتایج کاوش های باستان شناسی در این منطقه گفت: هیئت های باستان شناسی در این منطقه، به تاریخی بین ۷ تا ۱۰ هزار سال دست یافته اند و به تپه های مربوط به پیش از میلاد برخوردند که هنوز کاوش نشده است.

منبع: سایتPERSIAN TOOLS

تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی