لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن گفت: تاکنون ۲۸ فناوری در زمینه تکنولوژی، سیستم‌های ساختمانی و روش‌های ساخت و مصالح ساختمانی در مرکز تایید شده است.
محمود فاطمی عقدا – معاون وزیر مسکن و شهرسازی- اظهار کرد: برای عملیاتی شدن این ۲۸ فناوری نوین ساختمانی در حدود ۶۰ شرکت تاییده اخذ کرده‌اند و به وزارت مسکن و شهرسازی برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

وی گفت: متناسب با صادر کردن مجوزهای مربوطه، نظارت‌های لازم نیز برای اجرای فناوری نوین ساختمانی انجام داده‌ایم و بررسی‌ها نشان می‌دهد در پراکندگی جغرافیایی در سراسر کشور به خوبی عمل شده است و اگر فناوری به اجرا درنیامده به این دلیل است که هنوز نتوانسته‌اند تسهیلات موردنظر را از بانک‌ها دریافت کنند.

رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن افزود: این فناوری‌ها با نیازهای استان‌های مربوطه همخوانی دارد و مطابق با نیاز آن استان پیش‌بینی شده است. البته در تهران حجم میزان فناوری‌های تایید شده بسیار بالاست.

فاطمی‌عقدا با بیان اینکه تمهیدات نظارتی در این زمینه اندیشیده شده است، گفت: برای این فناوری‌ها باید گواهی فنی اخذ شود چراکه از این طریق می‌توانیم کیفیت این محصولات را کنترل کنیم و مانع اجرای سنتی تکنولوژی‌های جدید شویم.

وی در پایان اظهار کرد: تجربه گذشته نشان داده است باتوجه به اینکه فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام نشده است با مشکلاتی در اجرای این فناوری مواجه شده‌ایم که امیدواریم با اعمال نظارت‌ها این مسائل تکرار نشود.