لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

سید علیرضا قهاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود:در تقویم پنجم دی،روز ملی ارتقای ایمنی در برابر زلزله به مناسبت زلزله بم نامگذاری شده و هر سال سازمانها و نهادهای مرتبط به منظور ارتقای ایمنی ساختمان ها در برابر زلزله،سلسه نشست های تخصصی در این باره برگزار می کنند.
رئیس انجمن مفاخر معماری ایران ادامه داد:نشست “معماری زلزله” با حضور متخصصان و پژوهشگران حوزه معماری و ساختمان،از سوی انجمن مفاخر معماری ایران برگزار می شود.

قهاری اظهار داشت:پس از حادثه دلخراش زلزله بم،توجه زیادی به ایمنی ساختمانها در برابر زلزله شد و در ضوابط و آیین نامه های ساختمانی،تجدید نظر صورت گرفت و دانشگاه ها برای نخستین بار به معماری زلزله توجه کردند.
رئیس انجمن مفاخر معماری ایران گفت:با توجه به زلزله خیز بودن کشورمان،معماری باید در طراحی بناها این موضوع را در اولویت خود قرار دهند؛همچنین از سیستم ها و فناوریهای نوین ساختمانی در ساخت و ساز استفاده کنند.
وی با بیان اینکه اگر به مساله زلزله در طراحی بناها توجه نشود،سرمایه های ملی و انسانی هدر می روند،افزود:هنوز بناهایی در سراسر کشور به ویژه در مناطق زلزله خیز ساخته می شود که از اصول و ضوابط ایمنی فاصله دارند.
رئیس انجمن مفاخر معماری ایران خاطرنشان کرد:وظیفه متخصصان،سازندگان و سرمایه گذاران در حوزه ساخت و ساز است که به معماری زلزله توجه کنند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران