لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

علیرضا قهاری ،در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا ضمن بیان این مطلب گفت: هم اکنون کار ساخت و ساز به مهندسان عمران یا افراد دیگری که چندان تخصصی در این کار ندارند، سپرده شده است.

وی افزود: حذف کردن معماران در طراحی و ساختمان سازی به معنی نابود کردن معماری چندهزارساله ما ایرانیان است. هنر-صنعتی که جامعه بشری همواره به آن افتخار کرده است و همگان در طول هزاران سال دنباله رو ما بوده‌اند.

قهاری در پاسخ به این پرسش که آیا انجمن مفاخر معماری ایران اقدامی برای فعال شدن دوباره معماران در حوزه ساختمان سازی انجام داده است، گفت: تا زمانی که دغدغه هویت‌بخشی و اعتلای معماری و شهرسازی اندیشمندان این حوزه به مسئولان منتقل نشود، نمی‌توان کاری از پیش برد.

این کارشناس معماری با بیان اینکه هم‌اکنون چند دهه است که معماران ایرانی منزوی شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به وجود چنین شرایطی جامعه معماران ایرانی نیازمند حمایت‌های مسئولان است تا بار دیگر شهرهای ما صاحب هویت شوند.

رئیس انجمن مفاخر معماری ایران تصریح کرد: اگرچه معماری معاصر ریشه در مدرنیته دارد، اما با تلفیق مناسب دانش و تکنولو‍ژی به روز دنیا با هویت، فرهنگ و اقلیم کشورمان می‌توان باز هم شاهد خلق سبک‌های جدیدی در معماری ایرانی بود که این خود نیازمند فرصت و اهمیت دادن به متخصصان این رشته است.

خبرگزاری برنا – ۳ آذر ۱۳۸۹