لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۰ گروه برای شرکت در پنجمین جشنواره برف‌آورد شهر برفی در چلگرد از توابع این استان انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حیدر صادقی عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تاکنون ۵۰ طرح از سراسر کشور به پنجمین جشنواره برف‌آورد سالانه شهر برفی در این استان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۰ طرح در ارزیابی‌های به‌عمل آمده برای شرکت در جشنواره انتخاب شدند، گفت: شرکت کنندگان منتخب بیشتر از استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، تهران، سیستان و بلوچستان، یزد، مازندران و خوزستان در این جشنواره شرکت کردند.

صادقی خاطرنشان کرد: در پایان به گروه‌های منتخب اول تا پنجم به ترتیب از ۵۰، ۴۰ ، ۳۰ ، ۲۰ ، ۱۰ میلیون ریال و مابقی گروه‌ها یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به عنوان جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

معاون گردشگری اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به محورهای این جشنواره افزود: با توجه به قرارگیری در سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طرح‌ها بیشتر با همین رویکرد انتخاب شده‌اند.

وی برگزاری برنامه‌های مختلفی همچون برف‎آورد سالانه شهر برفی در این استان را زمینه مناسبی در راستای نیل به این هدف مهم برشمرد و گفت: برنامه‌های جشنواره زمستانی امسال با همکاری تمام ادارات و نهادهای استان اجرایی خواهد شد که این موضوع یکی از ویژگی‌های بارز این دوره از جشنواره است.

صادقی تأکید کرد: برای اطلاع‌رسانی به مردم در سایر شهرهای کشور، پوستر این جشنواره برای همه استان‌ها ارسال و با همکاری اداره‏کل میراث فرهنگی هر استان در معابر عمومی، دانشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها نصب شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: استان چهارمحال و بختیاری استان زیبایی‌های ایران زمین به شمار می‌رود و هر جنس زیبای متصوری در این سرزمین گرد آمده است.

وی اضافه کرد: خداوند عصاره زیبایی‌های خود را در همه فصول و شرایط آب و هوایی در این استان به معرض دید همگان گذاشته است.

صادقی با تأکید بر اینکه استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد، گفت: یکی از معضلات اصلی استان اشتغال و بیکاری مردم است، ما باید به موضوع گردشگری جدایی از مباحث فرهنگی نگاهی اقتصادی داشته باشیم.

پنجمین برف آورد سالانه شهر برفی استان چهارمحال و بختیاری از ۱۷ بهمن ماه لغایت ۲۱ بهمن در سایت گردشگری آبشار شیخ علیخان از توابع شهرستان کوهرنگ برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس- بهمن ۱۳۹۱
تدوین و آماده سازی برای انتشار در وب سایت : شهره السادات عربشاهی